/hamag/assets/smartify-slajd-jpg-11346.jpeg

Smartify – Shazam w wersji artystycznej

Widzicie obraz znanego malarza, ale jego tytuł wypadł wam z głowy? Nie martwcie się, teraz aplikacja Smartify podpowie Wam na jakie dzieło właśnie patrzycie.

Data publikacji: 18.10.2017

Kojarzycie aplikację Shazam? Dzięki niej możecie namierzyć dowolną piosenkę, którą usłyszycie w radio lub na imprezie. Zamiast mozolnie szukać w sieci i próbować zidentyfikować utwór, który wpadł Wam w ucho, po prostu uruchamiacie Shazam, apka analizuje go przez kilka lub kilkanaście sekund, a następnie podaje tytuł oraz autora. Udaje jej się ustalić to na podstawie różnych spektrogramów poszczególnych piosenek – są one swoistym odciskiem palca utworu. Może brzmi to skomplikowanie, ale używanie programu jest niezwykle proste i intuicyjne. Ogromna popularność aplikacji sprawiła, że Royal Academy of Art zdecydowała się wykorzystać ten mechanizm, ale w sztuce. W ten sposób powstało narzędzie, które rozpoznaje znane obrazy.

Smartify w zaledwie kilka chwil potrafi rozpoznać znane arcydzieło i przekazać użytkownikowi najważniejsze informacje o tym, co przedstawia, jaka jest historia powstania obrazu, a także rzecz jasna kiedy i z czyjej ręki powstał. Za stworzenie aplikacji odpowiada londyńska Royal Academy of Art, która postanowiła promować wiedzę o sztuce za pomocą technologii. Smartify działa dzięki dostępowi do zbiorów ponad 30 różnych muzeów i galerii, w tym Narodowej Galeria w Londynie, Rijksmuseum w Amsterdamie, włoskie Museo San Donato, The Met w Nowym Jorku, muzeum Reina Sofia w Hiszpanii, amerykańskie The Metropolitan Museum of Art, Museum of Contemporary Photography czy słynne LACMA w Los Angeles. To naprawdę imponująca baza, szczególnie, że jej wprowadzenie do Smartify nie było takie proste.

– Za pomocą fotografii lub obrazów cyfrowych danych dzieł sztuki, tworzymy ich cyfrowe „odciski palców”, co oznacza, że są one ograniczone do zestawu cyfrowych kropek i linii. Gdy użytkownik uruchomi aplikację, zanalizuje ona skanowany obraz lub rzeźbę i dopasuje do istniejących w bazie obrazów, które stworzyliśmy – wyjaśnia współzałożyciel Smartify, Anna Lowe. I chociaż aktualizowanie bazy jest mozolne, to działanie aplikacji jest całkiem sprawne. Na tyle, że nie musimy wykorzystywać jej jedynie do oryginałów. Smartify rozpozna też reprodukcję na pocztówce czy w sieci. W dodatku ma sporo opcji idealnych dla miłośników zwiedzania, jak na przykład zapisywanie ulubionych dzieł sztuki. Jednak najważniejszą cechą aplikacji jest to, że poza autorem, tytułem i rokiem powstania obrazu czy rzeźby, opowiada też co nieco o jego historii i kontekście historycznym, który miał wpływ na dzieło. W ten sposób smartfony mogą także służyć promowaniu wiedzy. Szczególnie, że aplikacja dostępna jest za darmo, zarówno na iOS jak i Androida.

 

 

Źródło: Softonet / Dezeen / cojestgrane24

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.