/hamag/assets/seks-smartfony-slider-jpg-3032.jpeg

Seks przegrywa ze smartfonami

Seks coraz częściej musi uznawać wyższość smartfonów. To niepokojące.

Data publikacji: 10.06.2016
Czy smartfony i inne gadżety są winne niżowi demograficznemu i zmniejszeniu apetytu na seks? Tak twierdzi profesor Spiegelhalter z Cambridge.

Z każdym rokiem uprawiamy coraz mniej seksu. Z badań przedstawionych przez profesora Davida Spiegelhaltera z Uniwersytetu w Cambridge wynika, że jeszcze latach 90. XX wieku pary kochały się 5 razy w miesiącu, 10 lat później – 4 razy, a teraz średnia spadła do zaledwie 3 razy w miesiącu. Sam profesor stwierdził, że „w tym tempie do 2030 roku już wcale nie będziemy uprawiać seksu” i choć należy to, rzecz jasna, uznać za żart, statystyki te zdecydowanie nie napawają optymizmem.

W obliczu takich informacji warto zastanowić się nad źródłem problemu. Profesor Spiegelhalter twierdzi, że za taki stan rzeczy w dużej mierze odpowiadają nowoczesne urządzenia elektroniczne, a uściślając: nasze przywiązanie do nich i zmiana trybu życia. Smartfon, laptop i wszelkie inne urządzenia dające dostęp do Internetu, towarzyszą nam dziś na każdym kroku – one nas budzą, pomagają w pracy i w zabijaniu czasu, dają rozrywkę, po czym najczęściej to one, a nie partner lub partnerka, absorbują całą naszą uwagę przed snem.

Profesor Spiegelhalter zwraca również uwagę na to, że usługi, takie jak Netflix, pozwalają nam oglądać odcinek za odcinkiem ulubionego (lub niekoniecznie) serialu czy też filmu za filmem. Kiedyś, późnym wieczorem w telewizji nie emitowano niczego ciekawego, więc w efekcie dobrym pomysłem wydał się seks. Teraz zaś nie ma co liczyć na to, że nie będzie czego oglądać.

Smartfon staje się substytutem drugiego człowieka, a w dodatku nie pozwala nam ani na chwilę poczuć nudy. I to właśnie w tych dwóch kwestiach profesor Spiegelhalter dostrzega clou całego problemu. Nie mamy ochoty na seks, na cieszenie się sobą, kiedy wokół jest tyle do zrobienia. Jesteśmy roztrzepani, atakowani nowymi technologiami na każdym kroku i nie mamy czasu, by się zatrzymać, rozejrzeć, zachwycić… 

Źródło: Telegraph, foto: iStock

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.