Rok z życia „połączonego” domu
Urządzenia AGD sterowane smartfonem? Urządzenia Whirlpool z aplikacją 6-ty Zmysł Live pokazują, że ma to sens.
Jeszcze nie tak dawno urządzenia AGD łączące się z Internetem wydawały się czymś nierealnym. Producenci zdecydowali się jednak tę wizję urzeczywistnić. Co najważniejsze, okazuje się, że jest ona w stanie zmienić styl życia rodzin.
Firma Whirlpool wprowadziła w 2015 roku na rynek swój pierwszy zestawu urządzeń domowych mających możliwość łączenia się z Internetem - Whirlpool Corporation. Jednocześnie zdecydowała się przeprowadzić badanie sprawdzające, jak wpływają one na życie rodzin. Przez rok brało w nim udział 21 rodzin, które korzystały z pralki i suszarki Supreme Care, lodówki Supreme Dual NoFrost i zmywarki PowerDry. Każde z tych urządzeń posiada funkcję łączności Wi-Fi i dzięki aplikacji Whirlpool 6-ty Zmysł Live może być obsługiwane za pomocą smartfona czy tabletu.
Na podstawie ankiet, jakie rodziny wypełniały po roku korzystanie z produktów Whirlpool dowiedzieliśmy się, iż łączność z Internetem okazała się najbardziej przydatna w przypadku pralki. Użytkownicy chwalili sobie przede wszystkim możliwość zdalnego włączenia i monitorowania pracy urządzenia, ale także to, że mogli uruchomić pranie w momencie, gdy ceny prądu były niższe. Możliwość korzystania z mobilnej aplikacji okazywała się mobilizująca dla wszystkich domowników, byli oni ciekawi nowego doświadczenia.
Whirlpool Corporation
Respondenci byli pod wrażeniem tego, jak wiele informacji uzyskać mogą dzięki aplikacji 6-ty Zmysł Live. Cenili sobie dane na temat zużycia energii, długości cyklu prania czy też ilości zużytej wody. Dodatkowym atutem aplikacji 6-ty Zmysł Live są też proste i przydatne wskazówki. Wszystko to zwiększa świadomość konsumencką, zauważono nawet wzrost zainteresowania odnawialnymi źródłami energii.
„Wprowadzona przez nas filozofia sprzętów AGD połączonych z siecią jest prosta, intuicyjna i ma jasny cel. Inteligentny dom powinien harmonijnie współdziałać ze stylem życia poszczególnych rodzin i dostosowywać się do ich potrzeb. Pokazujemy, że nasz pierwszy zestaw urządzeń łączących się z Internetem naprawdę ułatwia codzienne życie, ale też na bieżąco prowadzimy badania, które analizują, jak te sprzęty sprawdzają się w praktyce. To bardzo ważne informacje, które pozwolą nam na systematyczny rozwój i udoskonalanie produktów.” – podsumowuje Marco Signa, Connectivity Strategy Sr. Manager w Whirlpool EMEA
Źródło: Whirlpool