Rekrutacja w stylu Ikea

Szwedzka marka słynie z prostych i przyjaznych ludziom rozwiązań. Swoją filozofię odnośnie wnętrz, przekłada także na podejście do pracowników i procesu rekrutacji.

Data publikacji: 08.12.2017

Rekrutacja i rozmowa o pracę raczej nie kojarzy się z przyjazną atmosferą. Jedynie 10% osób badanych przez Ikea, ma pozytywne skojarzenia z rekrutacją, natomiast dla niemal połowy z nas oznacza ona stres. Z kolei co piąta osoba jest zdenerwowana podczas rozmów o pracę. Mimo to, z badania przeprowadzonego przez Ikea: „Polacy a proces rekrutacji – oczekiwania, obawy, potrzeby” jasno wynika, że wręcz oczekujemy przyjaznej atmosfery oraz otwartej rozmowy podczas rekrutacji. Z czego wynika ten rozdźwięk? Szwedzki koncern uważa, że aktualna forma rekrutacji nie sprzyja stworzeniu swobodnego dialogowi, dlatego zaprojektował zupełnie nową przestrzeń, która ma sprawić, że podczas rekrutacji pracownik lepiej pozna firmę i jej wymagania, a pracodawca będzie mógł szczerze porozmawiać o tym, jak wygląda praca u niego.

„Twoje Studio Pracy IKEA” to nowa inicjatywa skandynawskiej marki. Powstała ona w odpowiedzi na badania dotyczące procesu rekrutacji w Polsce. W efekcie Ikea ma zaprojektować zupełnie nowy sposób rekrutacji, lepiej odpowiadający aktualnym potrzebom na rynku pracy i trendom w employer brandingu. Ikea chce m.in. w pełni skupić się na kandydacie, by móc go uważnie wysłuchać i wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski. To o wiele bardziej skuteczne niż poleganie na tradycyjnych metodach, gdzie kandydat starał się wpasować w konwenanse i utarte wzory rozmów. Otwartość, prostota i poczucie wspólnoty to trzy wartości cenione w „Twoim Studiu Pracy IKEA”. Nie tylko same rozmowy mają być bardziej partnerskie – przyjazna ma być także przestrzeń, która jest bardziej domowa niż zwykła sala do rekrutacji. W studiu staną m.in. interaktywne domki IKEA, prezentujące np. kulturę i wartości oraz historię marki. Na rozmowach odbywać się będą kreatywne warsztaty, które mają być o wiele przyjemniejsze i mniej stresujące niż standardowe testy czy rozmowy. Ciekawym rozwiązaniem jest także wyjście naprzeciw rodzicom – Ikea udostępni kandydatom z dziećmi salkę zabaw, gdzie maluchy będą mogły spędzić czas, podczas gdy mama lub tata będą brali udział w rekrutacji.

– W IKEA powtarzamy, że rekrutujemy ludzi, a nie CV, dlatego chcemy, aby kandydaci mogli odczuć to „na własnej skórze” już w pierwszym etapie procesu – wyborze sposobu aplikowania do IKEA. Nie ma dla nas znaczenia, czy otrzymamy dokument Word, film czy też prezentację w Power Point. Najważniejsze jest, abyśmy się mogli wzajemnie poznać – opowiada Edyta Gradkowska odpowiedzialna za projekt. Jesteśmy ciekawi, jakie będą wrażenia pierwszych kandydatów, którzy spróbują swoich sił w „Twoim Studiu Pracy IKEA”.


 

Źródło: Ikea / f5

Zobacz także

Trendy / #Artykuł

classic-jpg-11021

10 najlepszych masturbatorów dla mężczyzn

Gadżety erotyczne dla mężczyzn cieszą się rosnącą popularnością. Coraz więcej facetów szuka sposobów na urozmaicenie soloseksualnych eksploracji, a z pomocą przychodzą im narzędzia zaprojektowane z myślą o męskim ciele i jego doznaniach.

Trendy / #News

prawa-i-obowiazki-rowerzysty-slider-classic-jpg-12568

Prawa i obowiązki rowerzysty

Rower, szczególnie w okresie letnim, jest bardzo popularnym środkiem lokomocji, a także dobrym pomysłem na spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu. Wsiadając na niego warto pamiętać o regulacjach prawnych.

Trendy / #Artykuł

classic-jpg-12507

Walizki do samolotu w Amazon

Jaka walizka do samolotu? Wybraliśmy 5 ciekawych propozycji dostępnych w ofercie, a wśród nich zestaw walizek podróżnych, bagaż podręczny, duża walizka, zestaw dziecięcych walizek, oraz walizka wzmacniana.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.