/hamag/assets/goog-slajwd-jpg-10324.jpeg

Prosty język podbija Future Lions 2017

2100 zgłoszeń z 64 krajów walczyło w tym roku o kreatywną nagrodę w konkursie Future Lions 2017. Wygrał projekt wspierający dziecięcą ciekawość.

Data publikacji: 11.07.2017

Statystyczny czterolatek zadaje niemal 440 pytań dziennie. To liczba, która może zmęczyć nawet najbardziej cierpliwego rodzica. Kolejne podchwytliwe pytania rzucane z prędkością wystrzału z karabinu maszynowego to coś, z czym mimo wszystko warto się zmierzyć. Rzetelne i szczere odpowiedzi zachęcają maluchy do bycia ciekawymi świata, pogłębiają spostrzegawczość oraz rozwijają badawczy umysł. Dlatego zaspokojenie dziecięcej ciekawości może być opłacalne. A kiedy znużeni rodzice nie mają już siły? Na pomoc ruszy im Google Assistant Kids.

Na pomysł wsparcia rodziców wyjątkowo badawczych pociech pospieszyli Minyoung Park, Jisoo Hong oraz Ji Hoon Kim, studenci ze School of Visual Arts. Stworzyli oni niedawno projekt Google Assistant Kids. To specjalny pomocnik, który dzięki analizie mowy, ustala wiek pytającego i dostosowuje do niego odpowiedź. Dzięki temu dziecko może bezpiecznie szukać odpowiedzi w sieci, nie musząc wgłębiać się w skomplikowane odpowiedzi generowane przez Google, które są dopasowane raczej do dorosłego odbiorcy. Asystent byłby dostosowany na smartfony, ale też na inteligentne urządzenia, takie jak Google Home lub Amazon Echo. Dzięki temu dziecko, które zada pytanie może otrzymać odpowiedź od rodzica lub... gadżetu elektronicznego. W obu przypadkach będzie jednak ona zrozumiała i na tyle prosta, że powinna zaspokoić głód wiedzy malucha. Szczególnie, że nakładka rozróżni informacje przeznaczone dla pięciolatka i dziesięciolatka. W dodatku, w przeciwieństwie do rodziców, smartfon nie zmęczy się nawet przy odpowiadaniu na 100 pytanie, a zaintrygowany maluch otrzyma rzetelną odpowiedź.

Mimo że niektórzy rodzice mogą być przeciwni oddawaniem smartfonów i innych tego typu gadżetów w ręce najmłodszych pociech, to rozwój technologii jest na tyle intensywny, że nie da się tego uniknąć. Postawienie na prosty język w komunikacji z dziećmi to mimo wszystko świetny pomysł, który może ułatwić życie zarówno maluchom, jak i ich rodzicom. Koncepcja dziecięcego asystenta została doceniona podczas tegorocznej gali Cannes Lions, gdzie zdobyła nagrodę Future Lions dla kreatywnych projektów studenckich. Oprócz Google Assistant Kids nagrodzono także cztery inne, innowacyjne pomysły.

 

Źródło: Mediafeed / AdAge

Zobacz także

Dziecko / #Artykuł

classic-jpg-11973

Prezenty dla dziecka na gwiazdkę – top 5!

Prezenty na gwiazdkę dla dziecka – niech bawią, uczą i dają moc radości!

Dziecko / #News

women-of-nasa-classic-jpg-11672

Women of NASA – klocki dla dziewczyn

Mimo że coraz częściej krytykuje się stereotypowe podejście do zabawek, nadal funkcjonuje przeświadczenie, że lalki są dla dziewczyn, a rakiety dla chłopców. Klocki Women of NASA to prawdziwy hit!

Dziecko / #News

40-52-classic-jpg-11715

„40 + 52” – kalendarz młodej mamy

Każda świeżo upieczona mama przyzna, że mimo zmęczenia i braku snu, ciąża i pierwsze chwile z maluszkiem są wyjątkowe. By zachować wspomnienia na dłużej, warto sięgnąć po...

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.