/hamag/assets/nokia-slajd-jpg-8168.jpeg

Powrót legendy

Mimo że nowe smartfony są piękne i wypakowane po brzegi technologią, z rozrzewnieniem wspominamy niezniszczalną Nokię 3310.

Data publikacji: 07.03.2017

Ostatnio wiele mówi się o najnowszym telefonie od Nokii. Nie jest to jednak kolejny klon iPhone'a czy Samsunga Galaxy, bo inspiracją do jego stworzenia był najlepiej sprzedający się w pierwszej dekadzie XXI wieku, legendarny model 3310. Tym razem powraca w nieco uwspółcześnionej formie, ale mającej nostalgiczny czar i imponującą baterię.

To fakt – już wkrótce będziemy mogli przenieść się wstecz o 17 lat, do dnia premiery słynnej Nokii 3310. Do 2005 roku sprzedano aż 126 milionów egzemplarzy tego modelu! Jej odświeżona odsłona już wkrótce trafi do sprzedaży, a fani kultowego telefonu już zacierają ręce. Urządzenie ma być komórką przyszłości i alternatywą dla smartfonów, które opanowały rynek. Nie znaczy to, że nowa Nokia będzie ona od nich gorsza. Czarno-biały ekran zastąpiono wersją kolorową, dodano także aparat o rozdzielczości 2 megapiksela oraz możliwość obsługi kart mikroSD. To o tyle istotne, że cały system operacyjny z dodatkami ma zmieścić się na 16 MB wbudowanej pamięci. Oczywiście nie mogło też zabraknąć gry „Snake”, którą odświeżono – będzie ona zainstalowana na każdym egzemplarzu.

Telefon ma rzecz jasna obsługuje aplikacje, ma też dostęp do sieci , jednak jedynie w wersji 2G. Nie może też wykorzystywać tak imponującej liczby aplikacji jak smartfony. W zamian jednak jego bateria wytrzyma do 25 dni lub aż 22 godziny ciągłej rozmowy bez potrzeby ładowania! W tym względzie Nokia bije iPhone'y i Samsungi oraz inne standardowe smartfony na głowę. Działać będzie na autorskim systemie operacyjnym Nokia Series 30+, wzorowanym na tych sprzed dekady. Design nawiązuje do tradycyjnego wyglądu telefonu, choć nie jest on przeniesiony dosłownie, zastosowano także inne, soczyste kolory, m.in. żółty i czerwony oraz bardziej tradycyjny granat i szarość. Odświeżoną Nokię 3310 pokazano po raz pierwszy na Targach MWC 2017 w Barcelonie – za projekt odpowiada marka HMD Global, która planuje w przyszłości wprowadzać kolejne modeli Nokii, tym razem na Androidzie. Nokia 3310 ma trafić do sprzedaży w drugim kwartale tego roku i kosztować 49 dolarów. Czy nostalgia wystarczy, by Nokia 3310 odniosła sukces?



Źródło:Dezeen / F5

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.