/hamag/assets/atari-slajd-jpg-10564.jpeg

Powrót Atari

Na rynku króluje Xbox, Playstation i Nintendo, jednak do gry powrócił właśnie gracz, który w branży od lat ma status kultowego.

Data publikacji: 02.08.2017

Atari można przetłumaczyć jako „strzał w dziesiątkę” – to doskonale oddaje ducha marki, którą kojarzą nieco starsi konsumenci. Atari skradła ich serca na początku lat 70. ubiegłego wieku, dzięki grom video, w które grały tysiące dzieci i nastolatków z całego świata. Zaczęło się od słynnego Ponga, czyli automatu z bardzo prostą grą w ping ponga, który wkrótce przyniósł Atari popularność i całkiem spore fundusze. Tak zaczął się prawdziwy „złoty wiek” dla amerykańskiej firmy, która przez lata stworzyła wiele kultowych tytułów. Wszystko skończyło się w latach 90., kiedy konkurencja oraz kilka błędów biznesowych zmusiło markę do usunięcia się w cień. Ostatnia konsola marki, Jaguar, wypuszczona w '93 roku okazała się jej gwoździem do trumny. Jednak dziś, po ponad 20-stu latach Atari powraca i to w pięknym stylu.

Zaprezentowana na targach E3 Gaming Expo nowa odsłona konsoli od Atari to prawdziwe małe arcydzieło. Czarny, nowoczesny korpus dostępny będzie z dodatkami w dwóch wersjach: drewnem oraz szkłem. Całość wygląda minimalistycznie i wyjątkowo pięknie, szczególnie jak na masowo produkowaną konsolę do gier video. Drewno nawiązywać ma do oldschoolowych modeli koncernu, wersja ze wstawkami ze szkła przeznaczona jest natomiast dla fanów nowoczesnego designu. Poza zdjęciami Atari nie rozpieszcza fanów nadmiarem informacji – wiadomo że konsola będzie miała złącze HDMI, 4 porty USB oraz czytnik kart SD. Zapowiada też, że na konsolę pojawią się zarówno klasyki, jak i nowe tytuły. Na razie jednak data premiery oraz szczegóły dotyczące specyfikacji objęte są ścisłą tajemnicą, a samo Atari niewiele mówi o najnowszym projekcie:

– Wiemy, że jesteście ciekawi szczegółów w kwestii specyfikacji, gier, sprzętu i daty premiery. Nie drażnimy się z wami celowo, chcemy, aby wszystko odbyło się jak należy, więc postanowiliśmy dzielić się wieściami w odpowiednich odstępach czasowych, czekając na reakcję zwrotną od was – społeczności Atari – zapowiada marka. Fani są pełni nadziei jak i obaw – liczą, że koncern postawi na autorskie projekty i pomysły, a nie będzie jedynie dystrybuował gier innych producentów. Jeśli jednak obietnice Atari okażą się prawdziwe, gracze naprawdę mają na co czekać.

 

Źródło: NewSky / TheVerge

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.