/hamag/assets/welectgo-slajder-1-jpg-6787.jpeg

Podróż za reklamę

Reklamodawcy poszukują coraz to nowych metod, by ich reklama trafiła wprost do świadomego i skupionego na przekazie odbiorcy. Nie jest to jednak łatwe.

Data publikacji: 17.12.2016

Przyznaj się: ile reklam dziennie oglądasz? Pięć, piętnaście, pięćdziesiąt? A może reagujesz na nie przełączeniem kanału lub blok reklamowy wykorzystujesz, by wstawić wodę na herbatę? Wielu z nas nie skupia się na oglądanych reklamach, a ich przekazy trafiają w próżnię. Reklamodawcy walczą z tym na różne sposoby, blokując możliwość ich wyłączenia lub korzystając z nietypowych rozwiązań czy nośników, takich jak np. WelectGo.

WelectGo to aplikacja, która pozwala korzystać za darmo z komunikacji miejskiej, pod warunkiem, że obejrzysz wskazane przez nią reklamy. Takie rozwiązanie wprowadzono właśnie w Dusseldorfie i trzeba przyznać, że cieszy się ono ogromną popularnością wśród mieszkańców, a zainteresowanie znacznie przekroczyło nadzieje jego twórców. Aplikacja działa na prostej zasadzie – darmowy bilet o wartości 2,60 euro to „koszt” czterech dwudziestosekundowych spotów. Po ich obejrzeniu na telefon trafia bilet w wersji elektronicznej w formie kodu QR. Jedyny problem stanowi fakt, że darmowe bilety są ograniczone. Każdego dnia do puli trafia określona ich ilość, która często wyczerpuje się już po paru godzinach. To wynika z ogromnego zainteresowania projektem. Twórcy zakładali, że do końca roku aplikacja WelectGo zostanie pobrana tysiąc razy, jednak do końca listopada pobrało ją ponad 20 tysięcy osób. Firma Welect nie była na to przygotowana – na początku stworzono jedynie cztery reklamy.

Zważywszy jednak na popularność aplikacji, nie powinno być problemu ze znalezieniem kolejnych reklamodawców. Szczególnie, że spoty są filtrowane w zależności od użytkownika i stron jakie przegląda, co teoretycznie oznacza, że reklama trafi do sprofilowanego odbiorcy. Podobne rozwiązania mają wkrótce pojawić się także w innych niemieckich miastach. W tej chwili aplikacja jest darmowa, możliwe jednak, że twórcy będą zmuszeni ustalić opłatę od każdego pobrania lub wydłużyć czas oglądania spotów. WelectGo to doskonałe rozwiązanie, gdy czekasz na autobus lub tramwaj – możesz wykorzystać 80 sekund, by jechać za darmo. Problem stanowi przypadek, gdy kontrola biletowa pojawi się w momencie oglądania spotów. Wtedy sytuacja może skończyć się różnie. Na szczęście twórcy już pracują nad rozwiązaniem tego problemu.


Źródło: Citygo

 

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.