/hamag/assets/phabit-slajd-jpg-10535.jpeg

Phabit, doniczka-szantażystka

Motywacja – odwieczny problem wielu z nas. Dietę, ćwiczenia i pracę nad sobą zawsze zaczynasz od jutra? Phabit to gadżet dla ciebie!

Data publikacji: 26.07.2017

Przyzwyczajenia ciężko zmienić, szczególnie jeśli są dla nas wygodne. W końcu zamiast porannych ćwiczeń łatwiej jest postawić na poranną drzemkę. Plany są zawsze ambitne: mniej i zdrowiej jeść, więcej się ruszać, regularnie ćwiczyć. Jednak mimo jasnej wizji nowego „ja”, w obliczu fast foodowej przekąski lub wszechogarniającego nas lenia, rezygnujemy ze swoich ambitnych postanowień. Jen-Hsien Chiu z Royal College of Arts doskonale to rozumie. Dlatego stworzyła gadżet, który mobilizuje opornych i zmienia ich zwyczaje.

Phabit to inteligentna doniczka, która może pomóc nam o siebie zadbać. I chociaż w pierwszej chwili wydaje wam się to nieprawdopodobne, to założenie gadżetu jest niezwykle proste – jeśli będziemy regularnie opuszczać wizyty na siłowni, nasza roślinka umrze. Z kolei konsekwencja zostaje nagrodzona w postaci wypielęgnowanego kwiatka. Takie unaocznienie naszych postanowień działa na wyobraźnię, a kolejne zielone listki mobilizują, by ćwiczyć dalej. Korzystanie z Phabit należy zacząć od rozwiązania prostego quizu, który pokaże jak radzimy sobie z wyzwaniami i jaki typ osobowości reprezentujemy. Po tym jak zostaniemy zakwalifikowani do jednej z czterech grup użytkowników, dedykowana aplikacja dostosowuje dla nas odpowiedni plan oraz wymagania, tak byśmy byli w stanie sprostać wyzwaniom, które przed nami postawi.

Dzięki GPS-owi, aplikacja monitoruje miejsca, które odwiedzamy oraz ile czasu w nich spędzamy. Doniczka oczywiście ma też krokomierz i własny kokpit do zarządzania zdrowiem. Phabit dowie się więc, jeśli odwiedzimy siłownię i wynagrodzi nam to odblokowując naszej roślince dostęp do światła oraz podlewając ją. To pierwszy tego typu tracker fit, który łączy się z zewnętrznym motywatorem. To naprawdę sprytny pomysł – usychająca roślina może wywołać u każdego poczucie winy i zmusić do choćby minimalnego wysiłku.

– Nieożywione obiekty są dla nas zbyt nudne. Po tygodniu korzystania z takiego gadżetu użytkownik wie czego się spodziewać i traci zainteresowanie. Z drugiej strony, użycie żywego stworzenia byłoby zbyt mocne dla większości osób. (…) Z kolei roślina jest w tym kontekście wyjątkowo interesująca. Jest dostatecznie żywa, by wytworzyć nawyk i mobilizować – o swoim pomyśle opowiada Chiu. Koncepcja jest ciekawa, chociaż kombinatorzy mogą zdecydować się na kaktusa. Projektantka nie podpowiada jak wtedy działa nasza motywacja.

 

Źródło: Dezeen

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.