PETA nowym udziałowcem Prady

Zaskakująca informacja obiegła niedawno świat mody – PETA walcząca o prawa zwierząt wykupiła udziały Prady, wielokrotnie oskarżanej przez organizację o nieetyczne metody produkcji swoich flagowych produktów.

Data publikacji: 14.05.2016
Zamiast oblewania futer i pokazywania drastycznych filmów ukazujących dręczenie zwierząt, PETA walczy za pomocą najsilniejszej współczesnej broni: pieniądza. Organizacja dołączyła właśnie do udziałowców domu mody PRADA, mając nadzieję na zyskanie realnego wpływu na markę.

PETA (czyli People for the Ethical Treatment of Animals) nie ukrywa swoich intencji. Przedstawiciele organizacji twierdzą, że w ten sposób pragną pomóc marce modowej wyciągnąć głowę z piasku, co bezpośrednio nawiązuje do produkowanych przez Pradę torebek ze strusiej skóry.

Walka z tym procederem nasiliła się w lutym, kiedy PETA opublikowała drastyczne filmy ukazujące pozyskiwanie skór egzotycznych zwierząt na potrzeby produkcji torebek Prady oraz Hermesa. Na nagraniach widać między innymi rażenie zwierząt prądem, a także podrzynanie ptakom gardeł. Strusie przeznaczone na torebki są przetrzymywane w fatalnych warunkach, a ich żywot jest znacznie krótszy – zaledwie rok w stosunku do ich średniej długości życia na wolności.

PETA ma nadzieje na ukrócenie tego typu procederów oraz zupełne wycofanie produkcji torebek, butów czy portfeli ze skór egzotycznych zwierząt. Wykupując akcje, organizacja zyskała prawo do uczestnictwa w corocznych spotkaniach dla udziałowców, na których zapadają decyzje dotyczące przyszłości marki. Głos obrońców praw zwierząt będzie miał teraz realny wpływ na decyzje podejmowane przez zarząd. To już druga tego typu akcja.

W zeszłym roku podobny los spotkał markę Hermes, dzięki czemu Jane Birkin zrezygnowała z sygnowania swoim nazwiskiem flagowego modelu domu mody produkowanej z krokodylej skóry. Trudno nie zauważyć, że nowe metody organizacji są o wiele skuteczniejsze, niż np. manifestacje pod butikami. Kolejnym niedawnym sukcesem PETA jest zniesienie używania w produktach angory, czyli wełny pochodzącej z królików w sklepach Nasty Gal.

W ten sposób marka odzieżowa dołączyła do 120 marek takich jak H&M, Topshop, Asos, Urban Outfitters czy Forever 21, które wycofały angorę ze swojej oferty. W modzie panuje obecnie obiecująca tendencja do rezygnacji z futer taką decyzję podjął m.in. Hugo Boss, Calvin Klein, a także Ralph Lauren. W opozycji zostają marki takie jak Fendi, które zapowiedziało otworzenie butiku wyłącznie z futrami. Włoska marka to kolejny cel PETA.

Źródło: PETA/Fashionista

 

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.