Oswoić śmierć w Death Experience

Wiele krajów boryka się z wysokim odsetkiem samobójstw. Korea Południowa postanowiła z tym walczyć, otwierając Death Experience – szkołę, która uczy... umierania.

Data publikacji: 26.10.2017

Kultura korporacyjna w Korei Południowej jest silnie rozwinięta – praca to dla wielu młodych Koreańczyków najważniejszy element życia, wypełniający praktycznie większą część dnia. Zaangażowanie w życie firmy, codzienne nadgodziny, a po pracy spotkania ze współpracownikami podczas wyjść integracyjnych pozostawiają ślad w psychice pracowników. I chociaż wielu z nich robi szybką karierę i nie narzeka na zarobki, to jest też druga strona medalu. Samotność, stres i ogromna presja sprawiają, że korporacje muszą stawić czoło kryzysom w zespole oraz samobójstwom. Niestety, nie jest to wcale tak rzadkie, jak mogłoby się wydawać.

Korea Południowa znajduje się w czołówce państw o najwyższym odsetku samobójstw. Dlatego też w Seulu otworzono pionierską szkołę, która ma pomóc walczyć z tą ponurą plagą. Death Experience jest bezpłatne i skierowane głównie do zestresowanych pracowników korporacji, którzy nie radzą sobie z wymaganiami społeczeństwa i coraz częściej myślą o samobójstwie. Nie są oni jednak jedyną grupą, która musi mierzyć się ze stresem i presją. Wśród uczestników zajęć znaleźć można różne osoby: od nastolatków po osoby starsze. W niezwykłej placówce mogą oni przeżyć swoją zainscenizowaną śmierć, co ma mieć działanie terapeutyczne. I chociaż niektórym taki pomysł może wydawać się nieco makabryczny, to jest całkiem skuteczny. Chętnych na zajęcia nie brakuje, a następne filie Death Experience mają być wkrótce otwarte w kolejnych koreańskich miastach.

W klasie znajdują się proste drewniane trumny oraz niewielkie biurka obok nich, a każdy uczestnik dostaje białe, pogrzebowe szaty. Jednak zanim dojdzie do „pogrzebu”, muszą oni spotkać się z psychologiem, który uczy akceptacji problemów i radzenia sobie z sytuacjami stresowymi w życiu. Ważnym elementem zajęć jest budowanie poczucia wartości u uczestników. Po zajęciach wykonywane są specjalne pogrzebowe zdjęcia, a uczestnicy zajęć mogą też spisać testament lub napisać list pożegnalny do najbliższych. Wtedy następuje oficjalne zamknięcie trumien – trwa to kilka minut. Ten czas według pomysłodawców powinien być wykorzystany na refleksje i ułożenie sobie w głowie wszystkiego, czego dowiedzieli się o sobie uczestnicy Death Experience.

– Zdałem sobie sprawę, że muszę spróbować żyć inaczej, uświadomiłem sobie, jak wiele błędów popełniłem. Mam nadzieję, że od teraz znajdę w sobie pasję do pracy i będę spędzać więcej czasu z rodziną – o swych odczuciach opowiada jedna z osób, która niecodzienną terapię ma już za sobą. Mimo że pomysł jest bardzo nietypowy i nieco przerażający, to jeśli działa i niesie faktyczną pomoc, zasługuje na wielkie oklaski.

 

Źródło: F5 / TVP info

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.