/hamag/assets/growroom-slajd-jpg-8033.jpeg

Ogród według sieci Ikea

Drony, rozszerzona rzeczywistość, beacony? Nie! Rok 2017 należy do zieleni! Rośliny to najgorętszy trend ostatnich miesięcy i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.

Data publikacji: 28.02.2017

Mimo że nasze urządzenia stają się coraz bardziej skomplikowane, a technologia rozwiązała wiele naszych problemów, to nadal tkwi w nas nostalgia za naturą, spontanicznymi wypadami w góry lub nad jezioro, tam gdzie nie dosięgną nas elektroniczne gadżety. Dlatego tak popularne są letnie ogródki, a hodowanie roślin wraca do łask. Nic dziwnego, że Space10, innowacyjne studio projektowe Ikea, postanowiło wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu na zieleń i stworzyło „The Growroom”.

Wyobraź sobie połączenie miejskich ogródków z koncepcjami rodem z Ikea – tak w skrócie można określić „The Growroom”, które jest pomysłem szwedzkiego koncernu na zieleń w miastach. To wielopoziomowe ogródki w formie kuli, które przy odpowiednim zagospodarowaniu są w stanie zaopatrzyć okolicę w świeże warzywa. Poszczególne półki są tak skonstruowane, by z łatwością mogły w nich rosnąć różne rośliny, takie jak zioła czy owoce, z których czerpałaby grupa sąsiadów czy mieszkańcy danej spółdzielni lub bloku. Zajmuje o wiele mniej miejsca niż tradycyjna uprawa, zachwyca także prostym, ale pięknym designem. Co ciekawe, growroomu nie kupimy w najbliższym sklepie Ikea. Musimy wykonać go własnoręcznie na podstawie instrukcji i wzorów udostępnionych za darmo na stronie Space10. Wymaga to nieco umiejętności manualnych, ale efekt jest zarówno efektowny jak i efektywny.

Ogrody według Ikea stanęły w miastach takich jak Helsinki, Rio De Janeiro, Taipei oraz San Francisco. Po ogromnym sukcesie, Space10 postanowiło udostępnić projekt każdemu, kto chce skorzystać ze sferycznego ogrodu. Co ważne, zadbanie o zieleń i świeże pożywienie w miejskiej dżungli to tylko jeden z pretekstów do powstania growroomów. Mają one zachęcić do budowania minispołeczności i nawiązywania sąsiedzkich relacji. Według projektantów, Space10 to pomysł tzw. architektury pauzy, która pomaga odnaleźć się w chaosie dnia codziennego, przystanąć i odetchnąć. Groomroom ma być prawdziwą oazą spokoju i dobrej energii dla mieszczuchów. To nie pierwsza akcja Ikea, która ma na celu poprawę naszego samopoczucia i relacji z innymi. W zeszłym roku Ikea promowała te wartości, organizując sąsiedzkie spotkania w parkach.



Źródło:Digital Trends / Design Boom

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.