Nieograniczona szafa Biblioteki Ubrań

Kiedy ostatni raz byliście w bibliotece? To w końcu świetne miejsce, jeśli lubicie czytać, a chcecie zaoszczędzić na książkach lub... ubraniach. Tak, to nie pomyłka!

Data publikacji: 18.10.2017

W Polsce powstaje coraz więcej inicjatyw promujących świadome podejście do zakupów i konsumpcjonizmu. Coraz większą popularność zdobywa między innymi filozofia Zero Waste, a także recycling czy upcycling ubrań oraz sharing economy w modzie. Takie spojrzenie ma być lekiem na kompulsywne kupowanie ubrań i znany problem – szafa pełna, a my nie mamy się w co ubrać. Aby jeszcze bardziej promować świadomość zakupową i rozsądne podejście do modowych zakupów, Marta Niemczyńska i Agnieszka Zawadzka otwierają we Wrocławiu pierwszą w Polsce Bibliotekę Ubrań, która będzie działać online.

Wchodzicie czasem do sklepu i pod wpływem impulsu kupujecie rzeczy, które są aktualnie na czasie, a jednak w domu okazuje się, że dziwnie na was leżą i nie macie ich z czym nosić? Taki konsumpcyjny szał zakupowy to dość częste zjawisko i większości z nas zdarza się raz na jakiś czas. Sposobem, by z tym walczyć może być częstsze zaglądanie do szaf znajomych niż do sklepów – wiele osób pożyczając od siebie ubrania oszczędza czas i pieniądze, które zmarnowaliby na zakupach.

fot. Łukasz Wierzbowski

Czasem potrzebujemy przecież danej kreacji tylko na jeden wieczór – w tym przypadku lepiej ją wypożyczyć niż kupować. Tę filozofię wykorzystano w Bibliotece Ubrań, tyle że na większą skalę. Mechanizm jest identyczny jak ten znany z tradycyjnych bibliotek – po założeniu konta i przejrzeniu katalogu, możecie wypożyczyć maksymalnie cztery rzeczy na określony czas: na weekend lub na pełen miesiąc. Po tym czasie ubrania są od was odbierane przez kuriera, a następnie czyszczone i doprowadzane do stanu „tip top” w Bibliotece. Po tych zabiegach są gotowe do wypożyczenia przez kolejne osoby. Wysyłka odbywa się za pomocą kuriera i jest wliczona w cenę pakietu – opcja weekendowa to koszt 84 pln, zaś w przypadku opcji miesięcznej wynosi 197 zł. Każde ubranie, które trafia do Biblioteki Ubrań, jest starannie wybierane przez założycielki – idea jest taka, by dostępne były rzeczy niezwykłe, dobre jakościowo, ciekawe, tak by wypożyczenie ich dawało możliwość spróbowania czegoś zupełnie nowego, ale też wyjątkowego.

fot. Patrycja Konieczna

fot. Patrycja Konieczna

fot. Patrycja Konieczna

W przyszłości być może powstanie też opcja, by wysyłać do Biblioteki własne ubrania. Jak na razie jednak czekamy na oficjalne otwarcie Biblioteki Ubrań – platforma powinna ruszyć na przełomie listopada i grudnia. Jeśli nie możecie się doczekać, dostępny jest już landing page: www.bibliotekaubran.pl, gdzie możecie zapisać się do newslettera. Nie możemy się doczekać otwarcia Biblioteki Ubrań – może okazać się świetną opcją na Sylwestra.

Założycielki Marta Niemczyńska i Agnieszka Zawadzka

 

Źródło: Fashionbranding.pl / Biblioteka Ubrań

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.