/hamag/assets/muzeum-slajder-1-jpg-7331.jpeg

Muzeum George’a Lucasa

Nie dość, że fani Gwiezdnych Wojen są rozpieszczani nowymi filmami w ich ukochanym uniwersum, to właśnie potwierdzono powstanie Muzeum Sztuki Narracyjnej George’a Lucasa.

Data publikacji: 18.01.2017

Kilkanaście filmów oraz 37 różnych nagród, w tym nominacje do Oskarów oraz Złotych Globów, a także wielkie plany na przyszłość. Trudno odmówić George’owi Lucasowi wkładu w popkulturę. Gwiezdne Wojny to absolutny klasyk kosmicznych epopei, a historia wojny między Imperium, a Republiką oraz Zakon Jedi podbili serca milionów fanów na całym świecie. I chociaż George Lucas nie odegrał roli w ostatnich premierach osadzonych w świecie Gwiezdnych Wojen, nie znaczy to, że na zawsze pożegnał się z historią, którą przez lata współtworzył. O tym jak ona powstawała, fani dowiedzą się w Muzeum George’a Lucasa.

George Lucas przeszedł na zasłużoną emeryturę już w 2012 roku, lecz mimo to nie spoczął na laurach. Właśnie potwierdzono miejsce, gdzie ma stanąć warte ponad 1,5 mld dolarów Muzeum Sztuki Narracyjnej, które zamierza stworzyć reżyser. Hasło przewodnie muzeum brzmi „zobacz historie stare jak czas” i nie ma w tym przesady. Reżyser chce bardzo szeroko podejść do sztuki opowieści i pokazać odwiedzającym jej historię, metody narracji oraz siłę przekazu jaką charakteryzuje się obraz. Na ponad 9 tysiącach m² powierzchni zgromadzonych zostanie mnóstwo doświadczeń oraz przedmiotów związanych m.in. ze sztuką filmową, w tym Gwiezdnymi Wojnami. Sam George Lucas udostępni ze swej prywatnej kolekcji aż 10 tys. ilustracji, grafik, zdjęć oraz innych pamiątek związanych z serią.

Poza tym w muzeum znaleźć się mają także prezentacje związane m.in. z Andym Warholem czy Studiem Pixar. Nie zabraknie także najnowszych technologii, które mają stworzyć zupełnie odmienne doświadczenie muzealne. Ma to być także miejsce idealne dla wybitnych premier filmowych. Lucas nie chce jednak ograniczać się jedynie do filmu. Muzeum Sztuki Narracyjnej sięgnie dalej, przedstawiając japońską ilustrację czy reinterpretując znane baśnie. Muzeum ma zostać zbudowane w Los Angeles w Exposition Park, gdzie znajduje się wiele innych podobnych placówek. Jego design będzie mocno futurystyczny, oparty o projekt Ma Yansonga, architekta związanego z magazynem MAD. Data otwarcia muzeum nie jest jeszcze znana, jednak to gratka nie tylko dla sympatyków R2D2 czy Obi Wana Kenobiego. W muzeum wiele inspiracji znajdzie każdy, kogo choć raz urzekła opowieść.

 

Źródło: Lucas Museum

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.