Mózg artystycznie

Brain Project stworzyło niezwykłą kampanię z udziałem sław.

Data publikacji: 08.07.2016
W samej tylko Kanadzie aż 750 tys. osób cierpi na schorzenia mózgu. A ponieważ społeczeństwo w krajach zachodu się starzeje, liczba ta będzie rosnąć. Czy 100 osób może coś zmienić przy takiej statystyce? Okazuje się, że tak! Brain Project wraz z setką sław wesprze badania nad chorobami mózgu.

100 celebrytów, artystów i projektantów stworzyło swoją własną wizję mózgu. Rzeźby wykonali m.in. Erin Rothstein, Jacqueline Poirier, Pascal Girardin, Mr. Brainwash, a nawet Kim Kardashian i jej córka, North. Każda rzeźba jest unikatowa: niektóre zachwycają surrealistycznym pomysłem, inne kreatywnością, są także okazy minimalistyczne, ale o ogromnej sile wyrazu. Mamy więc mózg z białych, zielonych i złotych łusek czy opatrzony brokatowymi sercami, jest także jeden, pokryty papierowymi rybkami. Wszystkie dzieła można w tej chwili podziwiać w Toronto, jednak niedługo zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej, która ma wesprzeć działania instytutu Baycrest Health Sciences, który prowadzi badania nad mózgiem człowieka.

Brain Project

– Musimy przestać myśleć o chorobach mózgu, jako czymś co dotyczy naszych dziadków. Dbać o zdrowie mózgu, trzeba już teraz. – O powadze problemu opowiada William Reichman, prezes Baycrest Health Sciences. Inicjatorzy akcji postanowili nagłośnić kwestie, która staje się poważnym problemem na całym świecie. Zgłosili się więc do znanych artystów i celebrytów, by stworzyli swoją interpretację mózgu. Spotkali się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem, demencja czy inne choroby mózgu, dotknęły bowiem także bliskich sław, które wzięły udział w akcji. Tak było w przypadku Dani Cooperman, kanadyjska fotograf, projekt potraktowała bardzo osobiście:

– Dwoje moich dziadków walczyło z chorobą Alzheimera, więc ta sprawa jest bardzo bliska memu sercu. Moja babcia również była artystką, czuję więc, że otwarcie dyskusji na temat zdrowia mózgu poprzez sztukę jest bardzo na miejscu – opowiada. To nie pierwszy raz, kiedy sztuka skutecznie wspiera szczytny cel. Prace można także podziwiać na stronie projektu, gdzie odbywa się głosowanie na najciekawszy projekt.

Źródło: Brain Project / Insidetoronto.com

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.