Mózg artystycznie

Brain Project stworzyło niezwykłą kampanię z udziałem sław.

Data publikacji: 08.07.2016
W samej tylko Kanadzie aż 750 tys. osób cierpi na schorzenia mózgu. A ponieważ społeczeństwo w krajach zachodu się starzeje, liczba ta będzie rosnąć. Czy 100 osób może coś zmienić przy takiej statystyce? Okazuje się, że tak! Brain Project wraz z setką sław wesprze badania nad chorobami mózgu.

100 celebrytów, artystów i projektantów stworzyło swoją własną wizję mózgu. Rzeźby wykonali m.in. Erin Rothstein, Jacqueline Poirier, Pascal Girardin, Mr. Brainwash, a nawet Kim Kardashian i jej córka, North. Każda rzeźba jest unikatowa: niektóre zachwycają surrealistycznym pomysłem, inne kreatywnością, są także okazy minimalistyczne, ale o ogromnej sile wyrazu. Mamy więc mózg z białych, zielonych i złotych łusek czy opatrzony brokatowymi sercami, jest także jeden, pokryty papierowymi rybkami. Wszystkie dzieła można w tej chwili podziwiać w Toronto, jednak niedługo zostaną wystawione na specjalnej aukcji charytatywnej, która ma wesprzeć działania instytutu Baycrest Health Sciences, który prowadzi badania nad mózgiem człowieka.

Brain Project

– Musimy przestać myśleć o chorobach mózgu, jako czymś co dotyczy naszych dziadków. Dbać o zdrowie mózgu, trzeba już teraz. – O powadze problemu opowiada William Reichman, prezes Baycrest Health Sciences. Inicjatorzy akcji postanowili nagłośnić kwestie, która staje się poważnym problemem na całym świecie. Zgłosili się więc do znanych artystów i celebrytów, by stworzyli swoją interpretację mózgu. Spotkali się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem, demencja czy inne choroby mózgu, dotknęły bowiem także bliskich sław, które wzięły udział w akcji. Tak było w przypadku Dani Cooperman, kanadyjska fotograf, projekt potraktowała bardzo osobiście:

– Dwoje moich dziadków walczyło z chorobą Alzheimera, więc ta sprawa jest bardzo bliska memu sercu. Moja babcia również była artystką, czuję więc, że otwarcie dyskusji na temat zdrowia mózgu poprzez sztukę jest bardzo na miejscu – opowiada. To nie pierwszy raz, kiedy sztuka skutecznie wspiera szczytny cel. Prace można także podziwiać na stronie projektu, gdzie odbywa się głosowanie na najciekawszy projekt.

Źródło: Brain Project / Insidetoronto.com

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.