Miasteczko Facebooka

Ile czasu dziennie spędzacie na Facebooku? Jeśli jesteście uzależnieni od postów, lajków i przeglądania tablic znajomych, mamy dla was intrygujące wieści...

Data publikacji: 03.08.2017

Niemal dwa miliardy aktywnych użytkowników każdego miesiąca to imponujący wynik, jakim może pochwalić się Facebook. Dane pokazują, że pierwszym po obudzeniu, co robi połowa osób w przedziale wiekowym 18-36, jest właśnie sprawdzenie Facebooka. Większość z nas spędza na nim mnóstwo czasu każdego dnia, jednak rzadko myślimy o tym, kto stoi za sprawnością portalu. W głównej siedzibie platformy zatrudnionych jest około 16 tysięcy osób, które opracowują nowe funkcjonalności i dbają, by wszystko działało jak należy. Mark Zuckerberg postanowił zadbać o swój zespół i zamierza... wybudować mu całe miasteczko.

Ma być pełne sklepów, restauracji i kawiarni, a wstęp do niego będą mieli jedynie pracownicy Facebooka. Tyle wiadomo o nowym miasteczku, którego budowę planuje Zuckerberg. Jego powstanie ma potrwać najbliższych dziesięć lat – a efektem być kompleksowe miejsce z mieszkaniami i domami oraz takimi udogodnieniami jak spa czy baseny. Ma to być miejsce bogate w atrakcje i całkowicie samowystarczalne. Wszystko to ma powstać niedaleko głównej siedziby firmy w Kalifornii w Menlo Park na obszarze aż 150 tys. m2, które zostało zakupione przez Facebooka za 400 milionów dolarów. Do 2021 roku mają powstać pierwsze sklepy i budynki mieszkalne. Ostatecznie do użytku pracowników oddanych zostanie aż 1500 domów z czego około 15% będzie dostępnych poniżej ceny rynkowej. Zarządowi przedsiębiorstwa zależy, by integrować w ten sposób zespół i stworzyć przyjazne im sąsiedztwo.

Podobno gigant social mediów zdecydował się na takie rozwiązanie z powodu ogromnych problemów mieszkaniowych w okolicy oraz porażce rządu, by je rozwiązać. Ceny za wynajem oraz zakup nieruchomości w Silicon Valley są oszałamiające – 4 tysiące dolarów miesięcznie za wynajęcie apartamentu dla dwóch osób oraz 900 tysięcy za zakup niewielkiego domu. Stąd decyzja Zuckerberga, aby pomóc młodym pracownikom i zarazem przyciągnąć najlepszych specjalistów z branży oraz jak najlepiej motywować personel. Jak widać Facebook chce zostać mistrzem Employer Brandingu. Nic dziwnego, szczególnie że jego zespól wciąż się powiększa.

Źródło: fPiec / Facebook

Zobacz także

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Trendy / #Artykuł

classic-1-jpg-12003

Odkrycia świąteczne – grudzień 2017

Opaska motywująca, depilator świetlny, lokówka i wiśniowe przysmaki – to nasze grudniowe inspiracje.