Kwestia NUDE

Nowy trend na kompleksowe podejście do kwestii nude, zaowocował kolekcją bielizny „Nude For All”.

Data publikacji: 06.06.2016
„One nude? So rude!” Tak nową kolekcję bielizny w aż 7 różnych odcieniach nude reklamuje marka NAJA. Wygląda na to, że branża modowa w końcu odkryła, że warto stawiać na różnorodność.

Na pomysł kompleksowego podejścia do bielizny w kolorze dopasowanym do różnych odcieni skóry, Catalina Girald, CEO NAJA, wpadła jeszcze przed założeniem firmy. Pomysł podsunął jej widok gimnastyczki, Gabby Douglas podczas igrzysk olimpijskich w 2012 roku. Douglas zaprezentowała się ze stabilizatorem na kostkę w kolorze nude, który kompletnie nie pasował do jej karnacji. To zainspirowało projektantkę do potrzeby zmiany definiowania nude. Jednak dopiero po założeniu NAJA w 2014 r., Girald mogła zrealizować swoje plany. Początkowo planowała wypuścić jedynie 5 różnych odcieni spośród testowanych aż 23 kolorów. Jednak po sesjach z modelkami, postanowiła dodać jasny beż dla porcelanowej cery, a także czekoladowy brąz.

Girald chciała mieć pewność, że „Nude For All” zaspokoi potrzeby także tych kobiet, które zazwyczaj nie mogą dobrać dla siebie koloru. Testy trwały kilka miesięcy – najwięcej problemu sprawiły 3 najjaśniejsze odcienie. Wynika to z faktu, że różnice kolorystyczne przy jasnej skórze są dużo bardziej subtelne, a także wykorzystują szerszą gamę kolorystyczną: mogą wpadać w czerwienie, zielenie i pomarańcze. To także powód, dla którego wiele marek rezygnuje z tak dużego wyboru kolorów w różnych rozmiarach – proces projektowania odpowiednich tonów jest czasochłonny i wymaga o wiele większych nakładów.

Dodatkowo premierę „Nude For All” opóźniła potrzeba zebrania odpowiedniej kwoty na dużą kampanię. Co ciekawe, w reklamach nie występują profesjonalne modelki, ale zwykłe kobiety wybrane w castingu, które reprezentują różne style, pochodzenie i oczywiście karnacje. Wśród 10 pań występujących w reklamach zobaczymy baletnicę, inżyniera, a nawet Ginę Rodrigez, współzałożycielkę marki. Takie podejście Girald uzasadnia filozofią NAJA.

Nude For All to nie tylko kolekcja. To pewne społeczne oświadczenie – projektantka podkreśla, że dzięki swojej marce, chce zmienić podejście do bielizny. – Bardzo denerwuje mnie, że większość firm bieliźnianych przedstawia kobiety jako obiekty seksualne w swoich kampaniach. Chcę zmienić sposób, w jaki reklamowana jest bielizna dla kobiet.

Kampania spotkała się z bardzo entuzjastycznym odbiorem w mediach, a NAJA zapowiada już kolejne projekty, które mają wdrażać nową filozofię w podejściu do bielizny i kobiecego ciała.

Źródło: AdWeek

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.