Kubek oszukujący mózg
Specjalny kubek zmieni smak wody.
Każdy, kto choć raz był na diecie i musiał zastąpić soki owocowe i napoje gazowane wodą, pokocha The Right Cup. Dzięki prostym sztuczkom, kubek oszukuje nasz mózg. W efekcie pijąc zwykłą wodę, czujemy wyraźny smak owoców lub Coca Coli. Brzmi tajemniczo, ale działanie The Right Cup jest proste, a dieta i zdrowe odżywianie mogą być z nim o wiele przyjemniejsze.
Nie od dziś wiadomo, że smak, który czujemy na języku, zależy także w dużej mierze od doznań zapachowych. Wystarczy alergia lub przeziębienie, by potrawy stały się o wiele bardziej mdłe. Ten mechanizm postanowili wykorzystać twórcy The Right Cup, by stworzyć kubek, który mimo, że napełniony wodą, pozwala nam uwierzyć, że pijemy sok lub słodki napój. Sam język rozpoznaje 5 różnych smaków: słodki, gorzki, słony, kwaśny oraz tzw. umami. Jednak to nos odpowiada za aż 80% doznań, które przypisujemy naszemu podniebieniu. The Right Cup wykorzystuje aromaty, które stosowane są przez producentów różnego rodzaju napojów, jednak zamiast dodawać je do zawartości, przenieśli je na sam kubek. Umieszczone przy brzegu, tuż pod twoim nosem, wywołują wrażenie, że na języku zamiast wody masz owocowy napój.
W tej chwili do wyboru są cztery smaki, a prace nad piątym trwają. Można więc wybierać między owocami leśnymi, brzoskwinią, jabłkiem a pomarańczą, a już wkrótce także Coca Colą. W efekcie łasuchy mogą oszukać mózg wrażeniem smaku, dostarczając jednocześnie do organizmu zdrową i czystą wodę mineralną, wolną od cukru, konserwantów i innych szkodliwych substancji, którymi wypełnionych jest wiele napojów. Ułatwia to spożywanie niezbędnej ilości wody, by zachować odpowiednią gospodarkę wodną naszego organizmu. To także sposób, by zadbać o zdrowie dzieci, które niekoniecznie przekładają prawidłową dietę nad doznania smakowe. The Right Cup posiada wszelkie atesty i jest w 100 bezpieczny dla organizmu, a źródło smaku tkwi w specjalnych aromatach dodawanych do materiałów z których jest wyprodukowany. Pierwsze testy z prototypami wypadły doskonale, a sam projekt zebrał ponad 850% wymaganego zaplecza finansowego na Kickstarerze. Ogromny sukces świadczy o tym, że ludzie pragną na swoich stołach potraw zdrowych, ale i pełnych wyrazistego smaku. Czy to pomoże łasuchom zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze?
Źródło: Kickstarter