/hamag/assets/ha-philips-odkurzacz-hero-jpg-12522.jpeg

Jak wybrać odkurzacz - na co zwracać uwagę?

Tradycyjny czy bezprzewodowy, a może automatyczny? Podpowiadamy, jak wybrać odkurzacz i czym różnią się od siebie poszczególne typy.

Data publikacji: 18.07.2019
Nieważne, czy odkurzasz, bo lubisz czy odkurzasz, bo trzeba – potrzebujesz odkurzacza. Decyzja o tym, na jakie urządzenie się zdecydować, nie należy jednak do najprostszych. Dlatego też wraz z firmą Philips podpowiadamy, jak wybrać najlepszy typ dla siebie.

Odkurzacz tradycyjny – rozwiązanie uniwersalne

Klasyczny odkurzacz – z dwoma kółkami, rurą i przewodem – to rozwiązanie wciąż najczęściej spotykane w polskich domach. Nic dziwnego: atrakcyjna cena, prosta obsługa i duże możliwości przemawiają właśnie za nim. Nawet jednak, jeśli jesteśmy zdecydowani na takie urządzenie, wciąż mamy przynajmniej jeden dylemat: wybrać model workowy czy bezworkowy. 

Philips PowerPro Ultimate FC9929/90 – 750-watowy odkurzacz bezworkowy. Cena: 1699 zł.

Odkurzacz workowy jest tańszy na początku, ale podczas eksploatacji koszty rosną, bo – naturalnie – trzeba kupować nowe worki. Większy komfort zapewniają więc odkurzacze bezworkowe, ale ceny tych zaś mogą być o kilkaset złotych wyższe.

Alternatywa: pionowy odkurzacz bezprzewodowy

Alternatywę dla nich stanowi pionowy odkurzacz bezprzewodowy, który dzięki swojej zwartej konstrukcji i temu, że nie ograniczają go żadne kable, zapewnia łatwiejszy dostęp do wszystkich zakątków mieszkania. Minusem tego rozwiązania jest to, że musisz pamiętać o jego ładowaniu (podczas zakupów warto zdecydować się na model o długim czasie pracy). 

Philips SpeedPro Max Aqua 3w1 FC6904/01 – odkurza, myje i działa 75 minut na ładowaniu. Cena: 2459 zł.

Ciekawostką charakteryzującą serię Philips SpeedPro Aqua jest funkcja czyszczenia na mokro. Innymi słowy: wchodzące w jej skład urządzenia wykonują odkurzanie i mopowanie za jednym razem. 

Na co zwracać uwagę? O czym trzeba pamiętać?

Niezależnie od typu, podczas wyboru zwróć uwagę na moc odkurzacza i maksymalny nadmuch – im większe, tym lepiej. W przypadku modeli przewodowych istotny jest też zasięg działania. Praktycznym dodatkiem jest LED-owa nasadka, pozwalająca dostrzec kurz pod sofą czy też pod meblami.

Nasadka LED dostępna jest w wielu modelach, np. w workowym odkurzaczu Philips FC8955/09. Cena: 1349 zł.

Pamiętaj też, że o funkcjonalności odkurzacza świadczą akcesoria. Oprócz tradycyjnej szczotki przydać mogą się: szczelinówka (do wybierania kurzu z ciasnych przestrzeni), nasadka do dywanów oraz turboszczotka i miniturboszczotka, a więc nasadki, które doceniają przede wszystkim właściciele czworonogów.

Alergicy powinni ponadto zwrócić uwagę na filtr odkurzacza – najodpowiedniejszy będzie HEPA 13.

Jeszcze jedna opcja: odkurzacz automatyczny 

Dla gadżeciarzy, jak i osób, które nie mają zbyt wiele czasu na sprzątanie, interesującą propozycją może być też odkurzacz automatyczny, czyli inaczej: robot odkurzający. Dzięki czujnikom podczerwieni i brudu takie urządzenie jest w stanie samo czyścić podłogi, a ty w tym czasie nie musisz nawet być w domu. 

Philips SmartPro Active FC8822/01 – odkurzacz automatyczny, czyli taki, który działa sam. Cena: 1929 zł.

Źródło: Philips

Zobacz także

Odkurzacze / #News

hoover-h-free-box-jpg-12384

Ultralekki odkurzacz Hoover H-Free HF18RXL

Hoover H-Free HF18RXL to ultralekki odkurzacz bezprzewodowy z bogatym zestawem akcesoriów pozwalających sprzątać wszystkie podłogi i inne powierzchnie w domu.

Odkurzacze / #Artykuł

classic-jpg-12270

Jaki odkurzacz jest najlepszy? Kupić workowy, bezworkowy czy bezprzewodowy?

Jaki odkurzacz wybrać workowy, bezworkowy lub bezprzewodowy? Jaki są plusy i minusy różnych typów. A jak już zdecydujemy się na dany typ, to jaki model wybrać? Na te pytanie odpowiadamy w tym artykule.

Odkurzacze / #Test

classic-jpg-12167

Hoover Reactiv - dobry odkurzacz z wieloma nasadkami

Hoover Reactiv to dobry odkurzacz do domu. Jest niedrogi (mniej niż 500 zł), ale ma wiele końcówek w komplecie, jest solidny, ma przemyślaną konstrukcję, można szybko opróżniać kurz z dużego pojemnika, jest dość cichy i oferuje dużą siłę ssania.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.