iPhone, iPad... iCar?

Apple ma coraz większy apetyt – zamierza wejść na rynek motoryzacyjny.

Data publikacji: 19.06.2016
Logo Apple ma magiczną moc przyciągania konsumentów. Nic dziwnego, że możemy znaleźć coraz więcej produktów sygnowanych jabłkiem. Czy fani marki skuszą się jednak na... iCar?

Ma być designerski, zgrabny i elektryczny. Projekt Titan na razie objęty jest tajemnicą, jednak z firmy co rusz ”wyciekają” do prasy informacje o postępach w pracach nad autem napędzanym prądem. W tej chwili Apple intensywnie poszukuje miejsca pod centrum badawczo-rozwojowe dla projektu. Nie można odmówić marce rozmachu: jedną z wytycznych jest powierzchnia aż 75 tys. metrów kwadratowych. Już w tej chwili nad nowym autem pracuje ok. 600 osobowy zespół specjalistów, którzy mają rzekomo otrzymać wsparcie od BMW i... Samsunga. Ma się on dodatkowo powiększyć o kolejnych 1200 pracowników w nadchodzących latach. Negocjacje jednak cały czas trwają i niewiele jest na razie pewnych informacji co do projektu Titan. Dokładne informacje odnośnie auta są na razie dobrze strzeżone, jednak co jakiś czas pojawiają się doniesienia jakoby miał mieć opcję samoprowadzenia.

Spekulacje dotyczą także wyglądu: na wczesnych projektach wygląd opierano na budowie minivanów. Możliwe więc, że dostaniemy auto nie tylko naładowane najnowocześniejszymi technologiami, ale też wygodne i rodzinne. Apple bardzo interesuje się także wzmocnieniami z włókna węglowego, które stosuje BMW. To na razie jedynie spekulacje i domysły, bo prace nad autem dopiero się rozpoczęły, a sam Apple potwierdza, że czeka ich jeszcze wiele pracy. Do sprzedaży auto ma trafić bowiem nie wcześniej niż w 2020 roku. Elon Musk, CEO Tesli informacje o możliwej konkurencji ze strony znanej korporacji, zbywa krótko: iCar ma być utraconą okazją, bo pojawi się zbyt późno. Przedsiębiorca nie boi się konkurencji dla swojego elektrycznego auta, także z innych powodów. Żartobliwie nazywa Titana cmentarzem Tesli:

- Apple zatrudnia ludzi, których my zwolniliśmy. Jeśli nie radzisz sobie w Tesli, zaczynasz pracę w Apple. To nie żart – kwituje Musk, aczkolwiek dodaje, że iCar odniesie zapewne sukces w pewnych kręgach. Z pewnością Musk będzie bacznie obserwował postępy Apple, bo może się okazać, że siła marki zepchnie projekty Tesli na dalszy plan i zdobędzie serca konsumentów.

Źródło: ITB Times

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.