Humor w naturalnym wydaniu

Ogłoszono zwycięzców wyjątkowo pozytywnego konkursu

Data publikacji: 24.11.2016

Comedy Wildlife Photography Awards to bardzo nietypowy konkurs fotograficzny. W przeciwieństwie do innych imprez tego typu, w tym przypadku nie chodzi o imponujące pozy czy intrygującą technikę, ale o idealne ujęcie pokazujące piękno natury... z przymrużeniem oka.

Zwycięzcami w tym konkursie są ci, którzy potrafią pokazać, że natura jest piękna, intrygująca, ale też potrafi nas rozbawić i wzbudzić sympatię. Takie ujęcie tematu ma także inny cel: przypomnieć, że wiele ze zwierząt na fotografiach, które wywołają nasz uśmiech, może niedługo trafić na listę gatunków zagrożonych lub zniknąć z naszej planety. Comedy Wildlife Photography Awards ma bowiem zwiększać świadomość na temat problemu, a działania konkursu wspiera także wiele organizacji pro-zwierzęcych, np. Born Free Foundation. Pomysłodawcy konkursu, dwaj fotografowie, pasjonaci, mają nadzieję, że z roku na rok konkurs zdobędzie coraz szerszy rozgłos, a co za tym idzie, sprawa o którą walczy będzie coraz częściej poruszana publicznie jako realny problem.

W tym roku do finału zakwalifikowano aż 40 prac, ocenianych w 6 różnych kategoriach. Nic dziwnego, że walka jest zacięta. Na zwycięzców czeka wiele wartościowych nagród, m.in. dwa bilety na safari Alex Walker's Serian czy aparat Nikon D810 wraz z obiektywem Nikkor. Co zatem znajdziemy na zdjęciach? Zwierzęta w pociesznych, niebanalnych pozach lub w sytuacjach, które nie zawsze poszły po ich myśli. Tak jak tegoroczny zwycięzca, lis, który daje nura w śnieg. To zdjęcie zapewniło Angeli Bohlke z Niemiec trofeum oraz nagrodę w postaci aparatu Nikona. Tytuły do zdjęć są równie ważne co same kadry – piesek preriowy trzymający źdźbło trawy to „maestro”, a fotografia z ptakiem i pechowym bawołem nosi tytuł „headshot”. Hasłem konkursu jest „Conservation through competition” (ochrona poprzez konkurs), a nam bardzo podoba się takie żartobliwe podejście do przyrody, zwłaszcza jeśli służy słusznej sprawie. I chociaż to dopiero druga odsłona konkursu, to trzymamy kciuki za kolejne, równie udane edycje.

 


Źródło: Digital Camera

Zobacz także

HAmagowe nowiny / #News

archi-classic-jpg-11636

WIECZORY Z ARCHITEKTURĄ w listopadzie!

ARCH_event w listopadzie zaprasza na trzy WIECZORY Z ARCHITEKTURĄ – trzy różne miejsca, trzech zdolnych polskich architektów i potrójna możliwość zdobycia informacji na temat nowości produktowych w Polsce.

HAmagowe nowiny / #News

konwent-classic-jpg-11604

Konwent Rozwoju 3#: biznes ponadczasowy!

Konwent Rozwoju 3# już 17 listopada odbędzie się w Poznaniu! Zapraszamy wszystkich tych, którzy stawiają na progres!

HAmagowe nowiny / #News

proday-classic-1-jpg-11513

#PROday – event dla branży wnętrzarskiej

Interesujecie się urządzaniem wnętrz? Chcecie podzielić się swoim nowatorskim pomysłem? Poznajcie projekt #PROday!

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.