/hamag/assets/grzyb-slajd-jpg-11806.jpeg

Grzyb zamiast cukru

Niektórzy uwielbiają słodycze, inni z kolei muszą z nich zrezygnować. Większość z nas jednak liczy kalorie i uważa na wysoką zawartość cukru. A gdyby tak wyeliminować go z diety?

Data publikacji: 27.11.2017

Przeciętnie każdy z nas rocznie zjada aż 50 kg cukru! To mniej więcej 30 łyżeczek dziennie. Niestety, jest to stanowczo za dużo i nie ma dobrego wpływu na nasze zdrowie oraz sylwetkę. Cukier o wiele częściej niż np. skrobia odkładany jest w postaci zbędnych kilogramów. To jednak dopiero początek – cukier spożywany w nadmiarze obniża odporność, zwiększa podatność na infekcje, podwyższa poziom cholesterolu, powoduje powstawanie miażdżycy czy przyspiesza proces starzenia skóry. Jak widać, powodów by z niego zrezygnować jest więc sporo. Co jednak, jeśli bez słodyczy nie wyobrażamy sobie życia? Na pomoc przybywa nauka.

Okazuje się, że skuteczne zastępstwo dla cukru możemy znaleźć tam, gdzie byśmy raczej nie podejrzewali. Naukowcy ze startupu MycoTechnology odkryli bowiem, że dzięki niektórym grzybom są w stanie zastąpić glukozę w naszych posiłkach. Z ich pomocą powstała czekolada, która ma o ponad połowę mniej cukru! W tabliczce od MycoTechnology znajduje się bowiem zaledwie 8 gram cukru. Kalorii też jest stanowczo o wiele mniej – niecałe 300 kcal na 100 gram. W czym tkwi tajemnica słodyczy uzyskanych dzięki grzybom? Naukowcy odkryli, że nie chodzi tyle o dosładzanie potraw, co usuwanie z nich goryczy. W ten sposób powstają równie przyjemne w smaku potrawy, ale o wiele zdrowsze niż te, w których występuje cukier.

Grzyby opracowane przez MycoTechnology, a dokładniej sproszkowane korzenie grzybni błyskoporka podkorowego, niwelują gorzki smak – można ich zatem używać np. do słodzenia kawy czy herbaty. Natomiast aby powstała czekolada, ziarna kakaowca muszą poleżakować jakiś czas z proszkiem z grzybni, po czym są prażone, a następnie mielone. Reszta procesu przebiega identycznie jak w przypadku zwykłej czekolady. Konceptem startupu już zainteresowało się wiele innych firm – nic dziwnego, bo pomysł MycoTechnology może być przełomowy. W końcu już od lat usiłowano uzyskać alternatywę dla cukru, która „odchudziłaby” nasze posiłki z kalorii. Wśród zaciekawionych wykorzystaniem grzybów są nawet tacy giganci jak Pepsico, odpowiedzialne za Coca Colę. Być może niedługo przekonamy się jak smakuje cola z odrobiną grzybów.

 

Źródło: Label / mashable

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.