/hamag/assets/pralka-slajder-jpg-8516.jpeg

Godzina dla Ziemi przez cały rok

W sobotę 25 marca o godz. 20:30 będzie miała miejsce Godzina dla Ziemi. Ma ona przypominać nam o zrównoważonym użytkowaniu sprzętów AGD.

Data publikacji: 24.03.2017

Zużycie energii elektrycznej na świecie zwiększa się z roku na rok. Ta tendencja dotyczy także naszego kraju. Rosnące zużycie energii i innych zasobów nie pozostaje bez wpływu na środowisko, o czym przypomina akcja Godzina dla Ziemi. W sobotę 25 marca o godz. 20:30 mieszkańcy kilku tysięcy miast na świecie znów na 60 minut wyłączą urządzenia elektryczne w swoich domach.

Po raz pierwszy w ramach Godziny dla Ziemi światła zgasły w 2007 roku w Sydney. Australijski oddział Światowego Funduszu na rzecz Przyrody (WWF) szukał sposobu na zainteresowanie ludzi konsekwencjami zmian klimatycznych i degradacją środowiska. Pomysł wyłączenia na godzinę wszystkich urządzeń w mieszkaniach przyjął się na tyle, że w 2016 roku do akcji włączyły się już miasta z 178 krajów na siedmiu kontynentach.

Działanie ma charakter symboliczny. Celem Godziny dla Ziemi jest obudzenie społecznej świadomości i wykonanie pierwszego kroku do zmiany złych nawyków. W dłuższej perspektywie pomóc środowisku mogą tylko konsekwentne działania i przemyślane zakupy sprzętu RTV/AGD.

Jak ograniczyć zużycie prądu i wody w mieszkaniu?

Wprowadzając w życie kilka prostych sposobów i rozsądnie wybierając urządzenia elektryczne do mieszkań, możemy pomóc nie tylko środowisku, ale też naszym portfelom, bo oszczędność energii i wody to także niższe rachunki.

O czym należy pamiętać? Telewizor wyłączony pilotem czy ładowarka odłączona od telefonu lub komputera pozostają w trybie czuwania i wciąż pobierają energię. Dlatego ważne jest, żeby tego typu urządzenia odłączać od sieci, zwłaszcza jeśli nie zamierzamy z nich korzystać w najbliższych godzinach. Efekty przyniosą też energooszczędne żarówki czy wyłączanie światła w pustych pomieszczeniach. To proste i znane większości osób sposoby – jednak nie zawsze pamiętamy o nich w codziennym życiu.

Korzystaj z energooszczędnych urządzeń

Największe efekty przyniesie jednak wymiana urządzeń na bardziej efektywne. Informacje na ten temat znajdziemy na tzw. etykietach energetycznych, oceniających parametry energooszczędne produktu w skali od G do A, a nawet A+++. Urządzenia z najwyższą klasą energetyczną znajdziemy między innymi w ofercie MediaMarkt. – Kwestia ochrony środowiska jest dla naszej firmy niezwykle istotna – mówi Anna Chruściel, Kupiec AGD w sieci MediaMarkt. – Dotyczy to również naszego asortymentu i dbałości o zapewnienie klientom szerokiego wyboru urządzeń projektowanych z myślą o jak najmniejszym zużywaniu energii i wody.

Candy GVS4 137TWHC3

W MediaMarkt jest już dostępny najnowszy model pralki Candy GVS4 137TWHC3 z klasą A+++-30%. Dzięki technologii Mix Power System pralka nie musi podgrzewać wody w pierwszej fazie cyklu, aby rozpuścić proszek – z detergentu powstaje bowiem roztwór w specjalnym mieszalniku. To opatentowane rozwiązanie zmniejsza pobór energii, a także znacząco skraca czas prania. Urządzenie daje zatem doskonałe efekty prania oraz oszczędności energii (zużycie na poziomie 175 kW rocznie), wody i naszego czasu.

W pralkach Candy dodatkowe korzyści daje technologia parowa. Odpowiedni program znacząco zmniejszy zagniecenia na ubraniach, co pozwoli zrezygnować lub ograniczyć prasowanie, a w konsekwencji oszczędzić energię i czas. Inteligentna technologia sensorowa kontroluje zużycie wody i prądu w zależności od potrzeb, a opcja Smart Touch zoptymalizuje każdy program, zbierając dane na temat naszych prań.

Dzięki funkcji „Statystyki” dostępnej z poziomu aplikacji w smartfonie (aplikacja Simpli - Fi) możemy nawet projektować swoje indywidualne programy prania, które będą bardziej przyjazne środowisku i portfelowi.

Nie mając dużo miejsca w łazience, a wciąż sporo prania, możemy wybrać także pralkę wąską 45 cm, w której jednorazowo można uprać aż 8 kg ubrań. Model GVS44 138TWHC3 wyposażony jest także w wszystkie powyższe technologie i również ma klasę A+++-30%.

Candy GVS44 138TWHC3

Nowoczesna technologia oferuje naprawdę wiele rozwiązań nie tyko ułatwiających codzienne życie, ale też pomagających zadbać o środowisko, a także o stan naszych portfeli – mówi Andrzej Sobolik, Dyrektor Zarządzający siecią MediaMarkt – Trzeba jednak pamiętać, że każde mieszkanie i potrzeby domowników wymagają indywidualnego podejścia. W sklepach MediaMarkt klienci zawsze mogą liczyć na pomoc fachowego personelu, która przedstawi energooszczędne funkcje każdego produktu i da wskazówki jak najlepiej z nich korzystać.

Bardzo ważne jest też co zrobimy ze zużytym sprzętem. Wyrzucanie urządzeń elektronicznych na śmietnik nie tylko zanieczyszcza środowisko, ale też naraża na dużą grzywnę. Dlatego w każdym z 59 sklepów MediaMarkt na terenie całej Polski można zostawić zużyty sprzęt zgodny z oferowanym asortymentem, nawet jeśli nie zakupiło się nowego.

MediaMarkt również włączy się w akcję Godzina dla Ziemi, wygaszając część oświetlenia i ekspozycji.

Źródło: materiały prasowe

Zobacz także

Pralki / #Test

classic-jpg-12194

Candy GVS 158TWHC3-S - dobra, cicha pralka do 1500 zł

Candy GVS 158TWHC3-S to dobra pralka do 1500 zł. Jest solidna, nowoczesna i oszczędna. Ma cichy silnik inwerterowy, wiruje z prędkością 1500 obr./min, mieści 8 kg prania, ma NFC (Smart Touch), program łatwego prasowania i funkcję pary.

Pralki / #News

nowy-wiek-pary-wodnej-z-lg-slider-classic-jpg-12159

Nowy wiek pary wodnej z LG

Pranie nie może udać się bez wody. LG zdecydowało się jednak wykorzystać ją w innym stanie skupienia. Nowe pralki tego producenta oferują technologię True Steam, której najważniejszym wyróżnikiem jest wytwarzana przez generator para wodna.

Pralki / #News

xiaomi-minij-classic-jpg-12133

Stylowa... pralka ścienna od Xiaomi

Od pralki oczekiwać można wiele, ale mało kto nastawia się, iż będzie to sprzęt pełniący rolę dekoracyjną. Xiaomi MiniJ zmienia takie nastawienie.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.