/hamag/assets/sztukagry-slajder-960-jpg-3724.jpeg

Ghibli Expo: raj dla fanów animacji

Właśnie pojawił się kolejny powód, by wybrać się do Tokio: gigantyczna wystawa Studia Ghibli.

Data publikacji: 28.07.2016

Jeśli choć trochę interesujesz się japońską kulturą popularną, Studia Ghibli nie trzeba ci przedstawiać. Od ponad 30 lat dostarcza nam docenianych na całym świecie filmów animowanych, które pokochali nie tylko Japończycy. Zawdzięczamy mu m.in. takie perełki jak obsypane nagrodami Księżniczka Mononoke czy Spirited away: w krainie bogów. Każdy, kto docenia urok filmów stworzonych przez Hayao Miyazaki musi odwiedzić wystawę Ghibli Expo, która wystartowała na początku lipca.

Ponad 2,5 tys. przedmiotów dokumentujących trzy dekady działalności słynnego studia – to największa do tej pory wystawa dotycząca animacji Studia Ghibli. Tematem przewodnim jest historia jego historia, począwszy od ich pierwszego filmu Nausicaä do najnowszego Czerwonego Żółwia. W skrócie oznacza to przegląd plakatów filmowych, także tych z początku działalności, udostępnienie concept artów i pierwszych szkiców, a także niepublikowanych wcześniej scen i materiałów. Jednak największa atrakcją z pewnością będzie... futrzasty koci autobus naturalnej wielkości, inspirowany filmem Mój sąsiad Totoro. Poza tym, na wystawie odwzorowano także wygląd samego studia, tak by zwiedzający mogli wejść w atmosferę, jaka towarzyszy powstawaniu ich ukochanych bohaterów. Co ciekawe, materiały nie zostały zaprezentowane chronologicznie.

– Chcieliśmy przedstawić wszystko w sposób przypadkowy i zaskakujący, podobnie jak ułożone są wspomnienia w umyśle widza – swój zamysł tłumaczy jeden z producentów, Suzuki Toshio. Studiu zależy, by jak najlepiej oddać klimat świata, jaki stworzyli przez lata. Aby wystawa dotarła do jak największej liczby osób, tuż przed otwarciem obniżona została cena biletu o 500 jenów (ok. 20 PLN). Wystawa i zaskakująca obniżka cen to jeszcze nie koniec niespodzianek dla fanów. Miyazaki zapowiedział, że w planach studia jest stworzenie gigantycznego parku rozrywki wprowadzającego w świat Ghibli. Park ma być zbudowany na japońskiej Wyspie Kume i zajmować 10 tys. akrów. Niestety są to dalekosiężne plany, dlatego jeśli planujesz odwiedzić Japonię i jesteś miłośnikiem dzieł Ghibli, koniecznie zrób to do 11 września. Po tym terminie wystawa zostanie zamknięta.


Źródło: Cartoonbrew / Nippon.com

Zobacz także

Rozrywka / #Artykuł

classic-jpg-12456

Akcesoria do piłki nożnej w Amazon

Piłka nożna cieszy się ogromną popularnością. Nic dziwnego, że w sprzedaży można znaleźć mnóstwo akcesoriów dedykowanych tej dyscyplinie. Sprawdź, po które warto sięgnąć.

Rozrywka / #Artykuł

ikonka-srednia-310-jpg-12358

10 najlepszych gadżetów erotycznych dla niej i dla niego na Dzień Singla (18+)

Najlepsze gadżety erotyczne Dla niej, dla niego, do zabawy we dwoje. Nikt nie podarował Ci w tym roku walentynki? Nie szkodzi! Okaż sobie odrobinę miłości własnej i zamień święto singli w dzień figli.

Rozrywka / #Artykuł

classic-jpg-11595

Przegląd najciekawszych erotycznych kalendarzy adwentowych

Kalendarze adwentowe dla dorosłych w każdym okienku skrywają akcesorium, które na pewno przyda się w sypialni...

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.