Czipsy uratują ci życie

Mimo kolejnych kampanii społecznych ostrzegających przed piciem i siadaniem za kółkiem, problem pijanych kierowców nie znika. Może pora na zmianę strategii?

Data publikacji: 09.02.2017

Mimo że trend na zdrowe, fit posiłki cały czas obowiązuje, przyznajmy: nie zawsze przestrzegamy takiej diety. Czasami, zamiast hummusu, awokado czy jagód goji, mamy ochotę na piwo lub wino w towarzystwie popcornu lub chipsów. I nie ma w tym nic złego. Chyba, że po takiej kolacji zamierzasz usiąść za kółkiem. Amerykańska marka chipsów Tostitos ma jednak pomysł jak temu zapobiec.

Czy paczka chipsów może sprawić, że kierowca po kilku piwach schowa kluczyki i postanowi skorzystać z auta dopiero kiedy alkohol się ulotni? Być może. Tostitos z okazji niedawnych imprez Super Bowl w Stanach Zjednoczonych postanowiła stworzyć limitowane opakowania „Party Safe”, które przemówią do rozsądku kierowcom. Zeszłoroczny Finał Super Bowl miał bowiem tragiczny koniec – tego dnia w wypadkach spowodowanych przez pijanych kierowców zginęło aż 45 osób. Aby nie powtórzyć tej ponurej statystyki, Tostitos zaprosiło do współpracy agencję interaktywną Goodby Silverstein & Partners. Efektem jest limitowana seria opakowań chipsów wyposażonych w specjalny sensor i mikrokontroler, które wykrywają nawet śladowe ilości alkoholu w wydychanym powietrzu. Gdy tak się stanie, na paczce wyświetlona zostaje duża czerwona kierownica i ostrzeżenie, by nie prowadzić. To nie wszystko! Opakowanie wykorzystuje także potencjał technologii NFC, dzięki czemu, po nadmiernym spożyciu alkoholu możemy zamówić Ubera, po prostu przykładając telefon do paczki chipsów. Zachęca do tego także zniżka, jaką Uber obiecał osobom, które skorzystały z jego usług podczas tegorocznego Finału Super Bowl.

– Z dumą prezentujemy pierwszą paczkę chipsów, która odstawi cię bezpiecznie do domu. Dla fanów footballu, rozgrywki łączą się z ogromnymi emocjami. Łatwo jest wtedy przesadzić z alkoholem. Przydaje się wtedy przyjaciel, który powie, że nie możesz prowadzić samochodu. W niedzielę, podczas wielkiego meczu, chcemy aby tym przyjacielem było Tostitos – o nietypowej kampanii opowiada Roger Baran, dyrektor kreatywny Goodby Silverstein & Partners. Niestety – powstało jedynie 1000 sztuk specjalnych opakowań, które trafiły do wyselekcjonowanych fanów marki. Szkoda, bo rozwiązanie z podręcznym alkomatem, który w dodatku zawiera chrupiącą przekąskę brzmi świetnie.

 

Źródło: AdWeek / f5

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.