Czesz się smart

Kiedy już myślimy, że technologie nie mogą sięgać dalej, pojawia się gadżet, który nas zaskakuje. Od teraz nawet szczotkowanie włosów może być smart!

Data publikacji: 10.01.2017

Pięknie, zdrowe i lśniące włosy to marzenie wielu pań. Żeby tylko zbliżyć się do filmowych pukli znanych z reklam, wiele z nich stosuje maseczki i olejki oraz poddaje włosy odżywczym zabiegom pielęgnacyjnym. Może się jednak okazać, że kluczem do idealnej fryzury jest po prostu szczotka – tyle, że inteligentna.

Marki L'Oreal i Withings stworzyły pierwszą szczotkę wypakowaną najnowszą technologią, która pozwoli zadbać o włosy na zupełnie innym poziomie. Kérastase Hair Coach prześledzi stan twoich włosów i dokona dokładnej analizy. Wszystko po to, by ustalić gdzie tkwi problem i jaki rodzaj pielęgnacji zastosować. Szczotka wyposażona jest bowiem w wyjątkowo czułe sensory, które pracują podczas czesania. Wbudowany w nią mikrofon na podstawie dźwięku, jaki wydają włosy podczas szczotkowania, ustali wszelkie uszkodzenia, takie jak połamane końcówki, zmierzwione pasma lub rozdwojone końcówki. Kérastase Hair Coach poprzez sygnał elektryczny zbada, jakiej siły czy czasu potrzeba, by wyszczotkować włosy oraz zawibruje, gdy stanie się ono zbyt energiczne. Szczotka podczas analizy bierze pod uwagę czy włosy są suche czy świeżo po kąpieli i dostosowuje swoje reakcje oraz obliczenia. Dane te są przesyłane do aplikacji na smartfonie, która na podstawie pogody, wilgotności powietrza i temperatury podpowie swoim użytkownikom, jak zadbać o ich włosy. To tak jakby mieć pod ręką własnego asystenta do spraw fryzury! W efekcie otrzymujemy kompleksową diagnozę dotyczącą stanu włosów, a w dodatku możemy śledzić na bieżąco efekty zabiegów pielęgnacyjnych.

– Technologia zmienia codzienne rytuały pielęgnacyjne konsumentów, a inteligentne urządzenia mają ogromny potencjał na sposób, w jaki dbamy o nasze włosy i skórę. Dzięki najnowszej technologii zreinterpretowaliśmy szczotkę – coś, z czego przeciętny konsument korzysta codziennie. To doskonale pokazuje jak podobne urządzenia mogą zrewolucjonizować przemysł kosmetyczny – twierdzi Guive Balooch z L'Oreal. Szczotkę zaprezentowano w Las Vegas na Consumer Technology Show, gdzie wzbudziła wiele emocji. To też pokazuje jak pozornie zwykłe przedmioty, dzięki technologii mogą odmienić sposób, w jaki dbamy o nasze zdrowie i wygląd. Kolejne koncerny, m.in. Philips, zaczynają interesować się tym kierunkiem badań, więc już wkrótce nasze kosmetyczki i łazienki może czekać prawdziwa rewolucja.

 

Źródło: Dezeen / Wired

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.