Coworking wart 35 mln zł

Polska aplikacja DESK.WORKS w zaledwie 3 miesiące od startu została wyceniona na kilkadziesiąt milionów złotych.

Data publikacji: 19.06.2016
Coworking to coraz bardziej popularny sposób pracy, nic więc dziwnego, że młodzi przedsiębiorcy myślą, jak skorzystać na tej modzie. Waldemar Ariel Gala, założyciel DESK.WORKS, do tematu postanowił podejść globalnie. To był strzał w dziesiątkę – startup trafił właśnie na listę najlepiej wycenianych tzw. early stage.

– W ciągu zaledwie trzech miesięcy od wejścia na rynek, zdobyliśmy ponad 3500 Klientów i 250 lokalizacji w 35 krajach świata – o swoim projekcie opowiada Gala. Nic dziwnego, że sponsorzy od razu docenili DESK.WORKS i prędkość z jaką się rozwija. Wśród początkujących startupów jest to jeden z najlepiej wycenionych pomysłów: aż 35 mln złotych po 3 miesiącach. Na czym polega jego fenomen? DESK.WORKS ma pozwolić wynająć biuro, choćby na kilka godzin w różnych częściach świata: od Paryża przez Tokio, na Nowym Jorku kończąc. Na pomysł Gala wpadł, podróżując po świecie jako anioł biznesu, wspierający najbardziej obiecujące startupy. Brak WI-FI, czy hałas w kawiarniach oraz długi czas wynajmu i problemy z płatnościami w zagranicznych coworkingach sprawiły, że zaczął szukać innego rozwiązania. Jako doświadczony startupowiec wiedział, jak stworzyć projekt z potencjałem na globalny sukces. Tak powstał DESK.WORKS, który na całym świecie oferuje stałą cenę za wynajem biura: 20 dolarów dziennie lub 390 miesięcznie.

Dla podróżujących freelancerów i biznesmenów to niezwykle atrakcyjna cena, natomiast właściciele odpowiednich lokali mogą bez ukrytych kosztów znaleźć dodatkowych wynajmujących na puste biurka. Cały system opiera się o łatwą w obsłudze, intuicyjną aplikację, która wystartowała w połowie grudnia 2015 na iOS Apple. Szybko zyskała zainteresowanie coworków, udostępniono ją więc na Androida, a wersja na Windows Phone jest w trakcie dopracowywania. Gala ma także kolejne pomysły na rozwinięcie użyteczności projektu, np. wzbogacenie go o droższe oferty premium. Według twórców, kluczem sukcesu poznańskiej aplikacji, jest nie tylko prostota, ale też dobra znajomość odbiorców i pozyskanie odpowiednich środków na reklamę i marketing. Bez tego nawet najlepszy pomysł zginie wśród setek nowo powstających startupów.

Źródło: Pierwszy Milion

Zobacz także

Trendy / #News

i-dz-icon-jpg-13185

Małe zmiany dla dużej różnicy

Już 22 kwietnia obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji warto poszukać sposobów na to, by zadbać o naszą planetę.

Trendy / #News

ikea-wiosna-icon-jpg-13175

Wiosenny powiew świeżości w IKEA

Wraz z wiosną w sklepach IKEA pojawiają się nowości produktowe, pozwalające tchnąć nieco świeżości do naszych czterech ścian.

Trendy / #News

s-d-icon-jpg-13159

Sztuka w cyfrowej odsłonie

Sztuka i technologia coraz częściej się przecinają. Chociaż nie, to złe słowo – raczej się: uzupełniają. Najlepszym tego dowodem jest ogłoszona właśnie współpraca pomiędzy domem aukcyjnym DESA Unicum a firmą Samsung.