BuzzBike – rowerowa rewolucja

Masz ochotę na darmowy rower?

Data publikacji: 28.10.2016

…Robić buzz. Jak sama nazwa wskazuje, rowery BuzzBike mają służyć reklamie, w tym przypadku ambientowej. By dostać rower wart 1000 dolarów, a także profesjonalne dodatki takie jak światła, blokady antykradzieżowe i sprzęt kolarski, wystarczy intensywnie korzystać z BuzzBike na wskazanym obszarze. Wszystko po to, by reklama trafiła do jak najszerszej liczby odbiorców.

Chętni weryfikowani są na podstawie miejsca pracy i zamieszkania oraz codziennym trasom wykonywanym przez użytkowników. Jako, że BuzzBike działa w Londynie, najbardziej poszukiwane są osoby z Soho, Notting Hill, Kensington, Shoreditch i Chelsea. Tam jest największy ruch i najłatwiej trafić do potencjalnego odbiorcy. BuzzBike za pomocą aplikacji sprawdza czy dana osoba faktycznie uczęszcza deklarowaną trasą oraz ile kilometrów codziennie pokonuje, jeżdżąc po Londynie z nadrukowaną odpowiednią reklamą. Jeśli nie spełni się warunków zapisanych w umowie, BuzzBike ją zrywa, a rower do nich wraca. Pierwszą firmą, która postanowiła skorzystać z tej formy ambientu, jest platforma Braintree. Dwieście rowerów z logo marki już wyruszyło na ulice Londynu, by robić przysłowiowy szum wokół platformy.

Do tego zadania wybrano pracowników firm technologicznych, którzy mają nabić jak najwięcej kilometrów w ciągu 6 miesięcy. Będą one mierzone poprzez dedykowaną aplikację. BuzzBike zapewnia, że w tym układzie nie ma kruczków – rowery są całkowicie za darmo, o ile jego użytkownik wywiązuje się z zadania. Pomysłodawcy argumentują, że to typowa sytuacja typu WIN WIN. Mieszkańcy Londynu muszą jakoś poruszać się w jego obrębie, a w centrum najlepszym środkiem komunikacji jest rower. Z drugiej strony firmy poszukują sposobów, by dotrzeć do konkretnych odbiorców nowymi metodami, skuteczniejszymi niż rozdawanie ulotek czy billboard. Szczególnie, że im dłużej dana osoba jeździ, tym większe ma szanse na odblokowanie dodatkowych korzyści wynikających z przebytych kilometrów. Wszystko ma opierać się na odpowiedniej selekcji i dopasowaniu klientów BuzzBike oraz cyklistów. W 2017 według przewidywań BuzzBike, na ulicę wyjedzie około 1500 reklamowych rowerów. Nie mielibyśmy nic przeciwko, gdyby pojawiły się one także w Polsce.

 

Źródło: BuzzBike

Zobacz także

Trendy / #News

ez-classic-1-jpg-8007

Naładuj baterie

Tydzień, dzień, pół dnia, a może ledwie kilka godzin? Jak długo wytrzyma twoja komórka bez ładowania? Na szczęście są sposoby, by wydłużyć życie baterii.

Trendy / #News

jolly-classic1-jpg-8013

Sposób na telemarketera

Kiedy jesteś w pracy i co rusz dzwonią do ciebie telemarketerzy z dziesiątkami niepotrzebnych ofert, trudno zachować spokój. Jest jednak na to sposób.

Trendy / #News

wind-tree-classic-jpg-8017

Drzewa pełne energii

Alternatywne źródła energii są może przyjazne dla środowiska, ale niezbyt komponują się w miejskich krajobrazach. Czas na zmianę!