BuzzBike – rowerowa rewolucja

Masz ochotę na darmowy rower?

Data publikacji: 28.10.2016

…Robić buzz. Jak sama nazwa wskazuje, rowery BuzzBike mają służyć reklamie, w tym przypadku ambientowej. By dostać rower wart 1000 dolarów, a także profesjonalne dodatki takie jak światła, blokady antykradzieżowe i sprzęt kolarski, wystarczy intensywnie korzystać z BuzzBike na wskazanym obszarze. Wszystko po to, by reklama trafiła do jak najszerszej liczby odbiorców.

Chętni weryfikowani są na podstawie miejsca pracy i zamieszkania oraz codziennym trasom wykonywanym przez użytkowników. Jako, że BuzzBike działa w Londynie, najbardziej poszukiwane są osoby z Soho, Notting Hill, Kensington, Shoreditch i Chelsea. Tam jest największy ruch i najłatwiej trafić do potencjalnego odbiorcy. BuzzBike za pomocą aplikacji sprawdza czy dana osoba faktycznie uczęszcza deklarowaną trasą oraz ile kilometrów codziennie pokonuje, jeżdżąc po Londynie z nadrukowaną odpowiednią reklamą. Jeśli nie spełni się warunków zapisanych w umowie, BuzzBike ją zrywa, a rower do nich wraca. Pierwszą firmą, która postanowiła skorzystać z tej formy ambientu, jest platforma Braintree. Dwieście rowerów z logo marki już wyruszyło na ulice Londynu, by robić przysłowiowy szum wokół platformy.

Do tego zadania wybrano pracowników firm technologicznych, którzy mają nabić jak najwięcej kilometrów w ciągu 6 miesięcy. Będą one mierzone poprzez dedykowaną aplikację. BuzzBike zapewnia, że w tym układzie nie ma kruczków – rowery są całkowicie za darmo, o ile jego użytkownik wywiązuje się z zadania. Pomysłodawcy argumentują, że to typowa sytuacja typu WIN WIN. Mieszkańcy Londynu muszą jakoś poruszać się w jego obrębie, a w centrum najlepszym środkiem komunikacji jest rower. Z drugiej strony firmy poszukują sposobów, by dotrzeć do konkretnych odbiorców nowymi metodami, skuteczniejszymi niż rozdawanie ulotek czy billboard. Szczególnie, że im dłużej dana osoba jeździ, tym większe ma szanse na odblokowanie dodatkowych korzyści wynikających z przebytych kilometrów. Wszystko ma opierać się na odpowiedniej selekcji i dopasowaniu klientów BuzzBike oraz cyklistów. W 2017 według przewidywań BuzzBike, na ulicę wyjedzie około 1500 reklamowych rowerów. Nie mielibyśmy nic przeciwko, gdyby pojawiły się one także w Polsce.

 

Źródło: BuzzBike

Zobacz także

Trendy / #News

empathy-classic-1-jpg-7222

Empatyczny zestaw

Ten zestaw wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną nie przeniesie cię do fantastycznych światów, ale pozwoli zrozumieć, jak to jest żyć z autyzmem.

Trendy / #News

everlane-classic-jpg-7228

Płać ile chcesz

Idealna promocja? Taka, gdzie sam ustalasz ile płacisz za wymarzony produkt. Brzmi jak marzenie zakupoholika, ale marka Everlane wprowadziła je w życie.

Trendy / #Wywiad

classic-jpg-7204

Ślub w klimacie glam

Jak prezentują się najświeższe trendy w modzie ślubnej? Czy wciąż pozostajemy w stylu zwiewnego romantyzmu?