Acute Art – wirtualna sztuka

Obraz na ekranie laptopa, a obcowanie z nim w galerii sztuki to dwa zupełnie różne doświadczenia. A gdyby tak wejść do obrazu?

Data publikacji: 29.06.2017

Doświadczenie sztuki na żywo jest nieporównywalne z przeglądaniem reprodukcji w magazynach czy na ekranie smartfona lub komputera. Nic więc dziwnego, że niektóre wystawy, gdzie możemy na własne oczy zobaczyć najsłynniejsze lub najbardziej poruszające arcydzieła, są oblegane zarówno przez turystów, jak i miejscowych. Niestety, czasem, by zobaczyć rzeźbę lub obraz, trzeba udać się w daleką i kosztowną podróż – nie każdy ma na to czas i pieniądze. Jednak pomysłowe zastosowanie technologii pozwoli wam cieszyć się sztuką lokalnie i dosłownie wejść do obrazu. Wszystko rzecz jasna dzięki okularom VR.

Marin Abramovic, Jeff Koons i Olafur Eliasson – oto artyści, których dzieła zostały przeniesione do rzeczywistości wirtualnej. Wszystko za sprawą platformy Acute Art, promującej sztukę w wersji cyfrowej. Chce ona stawiać na dzieła tworzone specjalnie dla gogli VR i poprzez ten nośnik dotrzeć na zupełnie nowy rynek. Aby rozpropagować ideę obrazów, rzeźb, a nawet performance'ów w zmienionej formie, Acute Art zaprosiło do współpracy znanych artystów, którzy przystosowali swoje projekty do VR. Dzięki goglom będziemy więc mogli podziwiać rzeźbę Jeffa Koonsa, występ Mariny Abramovic oraz instalację Olafura Eliassona. Podobno zetknięcie z dziełami w wersji cyfrowej jest naprawdę inspirujące. Tak twierdzą ci, którzy mogli je zobaczyć na konferencji Brilliant Minds w Sztokholmie, dotyczącej innowacji i technologii.

Osoby zaproszone do współpracy to otwarte i wyjątkowo kreatywne osobistości, lubiące łamać stereotypy, więc zaprezentowane przez nich pomysły są bardzo ciekawe. Przykładowo, po włączeniu projektu Abramovic, zobaczymy artystkę pytającą nas czy zrobilibyśmy coś dla ekologii. Jeśli odpowiemy „nie” zostaniemy wciągnięci pod wodę, Abramovic bowiem chce zwrócić uwagę na problem dbałości o środowisko i przestrzec przed zmianami klimatycznymi. Z kolei rzeźba Koonsa, Phryne, to przeniesienie jego wcześniejszej pracy do zupełnie nowej rzeczywistości – z miasta na łono natury. Tego typu zabiegi sprawiają, że sztuka oddziałuje na nas jeszcze intensywniej. Acute Art oficjalnie ruszy już jesienią tego roku, ale jak widać jego promocja już intensywnie się zaczęła. Zaintrygowani? Bo my tak!

 

Źródło: f5 / Dazed Digital

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.