/hamag/assets/sosenka-big-jpg-1058.jpeg

Wyśnione twarze Sosenki

Justyna Sosnowska w sieci funkcjonuje pod nazwą Sosenka. Wykorzystuje swój niebywały talent i wyobraźnię, przeistaczając się w najbardziej skomplikowane indywidua. Jej fanpage na Facebooku obserwuje już ponad 89 tysięcy osób. W czym tkwi fenomen?

Data publikacji: 03.01.2016

Zwiewne elfy, słodkie księżniczki, wojowniczki ze znanych gier, postacie z bajek i popularne twarze show–biznesu, a najczęściej przerażające potwory i odrażające monstra – to świat, który ją fascynuje i inspiruje.

SosenkaSosenka swoje charakteryzacje publikuje na Instagramie i profilu facebookowym: instagram.com/itlookslikekilled, www.facebook.com/sosenka.official

Niełatwo jest sklasyfikować działania, którymi zajmuje się Sosenka. Charakteryzacja oraz tzw. instant cosplay to najbardziej odpowiednie określenia. Chodzi o przygotowanie niepełnej transformacji w wybraną postać oraz skupienie uwagi przede wszystkim na twarzy i drobnych dodatkach. Poza tym artystka wykonuje elementy bodypaintingu, malując skórę farbami przeznaczonymi do ciała. Dla Sosenki główną inspiracją pozostaje szeroko pojęty świat fikcji – gry komputerowe, twory kinematografii, animacje. – Jest on bardzo plastyczny, otwarty na różne modyfikacje, daje wyobraźni ogromne pole do popisu. Codzienne obcowanie z różnymi formami sztuki dostarcza wielu pomysłów, sprawia, że chce się robić coś kreatywnego. Ponadto czerpię natchnienie również z innych dziedzin, które mnie interesują – na przykład z anatomii. Działania twórcze dostarczają mi wiele radości i satysfakcji – podkreśla Justyna. 

Sosenka

Być jak Johnny Depp

Do tak precyzyjnych działań trzeba się chyba urodzić. Tylko cierpliwość i skrupulatne dążenie do perfekcji pomagają w osiąganiu najlepszego efektu. To dlatego osoby komentujące dzieła Sosenki tak często wyrażają swój zachwyt, prezentowane przez nią transformacje są ciekawie i szczegółowo wykonane. Niekiedy trudno uwierzyć, że stworzyła je osoba, która nie szkoliła się w tym kierunku. Justyna Sosnowska jest samoukiem, charakteryzacji uczy się na zasadzie prób i błędów, intuicyjnie wybiera technikę dla danej postaci. Jej najważniejszym „narzędziem” jest wyobraźnia i genialna umiejętność postrzegania przestrzennego. Proste makijaże wymagają odpowiedniego wymodelowania i wycieniowania rysów twarzy – w tym przypadku wystarczą ogólnie dostępne kosmetyki. Przy bardziej skomplikowanych realizacjach konieczne jest użycie farb do ciała i/lub środków do charakteryzacji FX, np. wosku lub płynnego lateksu. Sosenka kreuje zarówno kobiece, jak i męskie postaci, stąd w jej warsztacie pracy nie może zabraknąć rozmaitych peruk oraz włosów naturalnych lub syntetycznych, które wykorzystuje na przykład do tworzenia zarostu twarzy. Świetnie sobie radzi z transformacjami męskimi – jej Walter z Breaking Bad czy Johnny Depp to prawdziwe perełki! 

Sosenka

Nocny Król z Gry o Tron

Tworzenie czegoś z niczego niesamowicie ją odpręża. Jak sama twierdzi – bez poświęcenia czasu nie da się wykonać założonego działania w stu procentach. Dlatego, gdy decyduje się stworzyć daną charakteryzację, zamyka się w pokoju i całkowicie koncentruje na pracy. Jej introwertyczna osobowość idealnie wpasowuje się w ten typ aktywności – izolacja od zewnętrznych bodźców, bycie sam na sam ze sobą umożliwiają prawdziwie kreatywne myślenie. A jakie są ulubione charakteryzacje Sosenki? Na pewno: Nocny Król (Gra o Tron), Azog (Hobbit), Jafar (Aladyn – Disney), Hades (Hercules – Disney) oraz projekty o bardziej anatomicznym charakterze. Do niełatwych należą zaś te realizacje, które były najbardziej czasochłonne i zaawansowane technicznie, wymagające na przykład stworzenia lateksowych protez części twarzy: – Najwięcej czasu – bo w sumie około 10 godzin – zajęła mi charakteryzacja à la Killer Croc z Batmana – opowiada Sosenka. Natomiast najtrudniejsze makijaże to takie, które wykonuję techniką cieniowania, przy użyciu jedynie cieni do powiek lub farb. Uzyskanie złudzenia trójwymiarowości wymaga dużej precyzji i śmiało mogę stwierdzić, że w tej konkurencji wygrywają Zed i Rek’Sai z gry League of Legends – dodaje artystka. Justyna Sosnowska ukończyła architekturę krajobrazu we Wrocławiu. W przyszłości chciałaby spróbować sił w przemyśle filmowym, w charakteryzatorni. Tworzenie charakteryzacji, masek z odlewów wyrzeźbionych twarzy czy fragmentów ciała intryguje ją najbardziej. Mogłaby tak pracować przez całe życie. Z drugiej strony, podążając tropem swojego wykształcenia, chciałaby wykorzystać zawodowe umiejętności do projektowania i aranżowania naturalistycznej przestrzeni biologicznej dla zwierząt terraryjnych i paludaryjnych. 

Sosenka

Wyrazisty pomysł na życie

Chociaż w sieci można pooglądać wiele innych tutoriali z nietuzinkowymi charakteryzacjami, to działalność Sosenki zyskuje coraz więcej obserwatorów. Jej bezbłędnie wykonane transformacje, pozytywna energia i sposób komunikowania się z otoczeniem zaciekawia nowych fanów. Sosenka zachwyca się talentem Francesco Sanseverino (uznanego makijażysty, twórcy wspaniałych rekwizytów i scenografii), podziwia osoby pracujące np. w Stan Winston School of Character Arts w Kalifornii. – Wykonują fenomenalne maski do charakteryzacji w produkcjach filmowych, kostiumy i różne stwory. Właśnie w takim kierunku chciałabym się rozwijać – podsumowuje.

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.