/hamag/assets/trendy-big-jpg-1174.jpeg

Trendy wiosna-lato 2016

„More is more” to hasło przewodnie nadchodzącego sezonu. Jakie trendy królują na wybiegach?

Data publikacji: 11.01.2016

W 2016 roku projektanci odrzucają minimalizm i proponują, abyś bawiła się modą i nie tylko w karnawale przebierała się w stroje z innych epok. Na wiosennych ulicach nie liczy się jeden trend, ale cały look.

Możesz przybrać maskę i zostać dziewczyną z przyszłości, zakochać się w retromanii i ubraniach babci, tęsknym spojrzeniem wrócić do romantycznej epoki wiktoriańskiej lub dołączyć do jakiegoś plemienia. Jest jeszcze jedna opcja, projektanci proponują, abyś zrezygnowała z jakichkolwiek ubrań i zaczęła nosić zmysłową halkę lub jedwabny szlafrok. Mnogość trendów w nadchodzącym sezonie ma zmusić do eksperymentów, porzucenia nudnego minimalizmu i skompletowania swojej unikalnej garderoby. Jeżeli nie jesteś na tyle odważna koniecznie spróbuj dodatków. Wszystkie chwyty dozwolone, propozycji jest wiele i to od ciebie zależy, którą wybierzesz!

Louis VuittonFuturyzm, Fot.: Louis Vuitton

Futuryzm

Rok 2016 będzie w świecie mody okazją do podróży w przyszłość. „Twoim ograniczeniem jest tylko twoja wyobraźnia” słyszymy na początku pokazu Louis Vuitton. Technologiczny freak – Nicolas Ghesquiere zabiera nas w futurystyczną podróż, do świata, którym rządzi technologia. Na wybiegu modelki kroczą wokół kolorowych świateł laserów. Projektant przyznaje, że nowa posada w domu mody Louis Vuitton, pozwala mu rozwijać skrzydła i powrócić do dawnych inspiracji – enigmatycznej Azji, cybernetyki oraz postaci z bajek anime. Modelki maja na sobie skórzane kurtki, siateczkowe bluzki i buty na wysokiej platformie. Obowiązkowym dodatkiem jest makijaż w stylu Harajuku Girl i oplecione wokół nadgarstków paski torebek. Modę na futuryzm zapoczątkowała ekranizacja najbardziej wyczekiwanego filmu ostatnich lat, czyli Gwiezdnych Wojen, których fani masowo wyszli na ulice przebrani w peleryny i laserowe miecze. Podążając za powyższym nurtem, Anna Wintour organizuje tegoroczną MET galę pod hasłem „Manus et Machina” (tłum. „Dłoń kontra Maszyna”). Podczas towarzyszącej wydarzeniu wystawy będzie można zobaczyć, jak na przestrzeni lat rozwijał się przemysł modowy. Wystawa ma za zadanie pokazać, że technologia stała się naszym trzecim okiem i to ona zajmie miejsce tradycyjnej pracy rąk.

GucciStyl retro, Fot.: Gucci

Retro

Zamiast wyprawy w przyszłość Gucci proponuje udać się w przeszłość. Nowy dyrektor kreatywny marki Alessandro Michele zmienia look jednej z najbardziej seksownych marek w przemyśle mody. Po odejściu Fridy Giannini mianowany na jej stanowisko Włoch przedstawił publiczności nową kobietę Gucci, która znacznie odbiega od utartego, seksownego modelu stworzonego, przede wszystkim przez Toma Forda. Na wybiegu pojawiły się modelki ubrane w berety, okulary zerówki i oldschool'owe garnitury! Nowej estetyce Michele podporządkował nawet scenografie pokazu, ponieważ na wybiegu ułożono stary dywan i parawany. Projektant przyznaje, że w poszukiwaniu inspiracji sięgał do filmów Wesa Andersona i włoskich ulic z lat 70-tych. Styl a ' la chic geek od lat lansuje również Marc Jacobs, łącząc ze sobą kolory i printy. Retromania to jeden z najgorętszych trendów sezonu, jeżeli chcesz wyglądać jak stylowa kujonka inspiruj się latami 70-tymi, odwiedzaj sklepy vintage i przekop szafę babci. Jeżeli nie masz odwagi kopiować całych retro looków zainwestuj w kolorowe apaszki, koszule z żabotami i mokasyny.

Calvin Klein / GivenchyBuduar, Fot. od lewej: Calvin Klein, Givenchy

Buduar

W nadchodzącym sezonie w modzie jest nie tylko przebieranie się, ale również rozbieranie. Buduarowy styl pojawił się na niektórych wybiegach już w zeszłym roku, jednak na wiosnę zagości niemal w każdej szafie, ponieważ lista projektantów proponujących zmysłowe halki i koronki jest długa. Givenchy, Rodarte, Celine, Balenciaga… wszyscy zakochali się w delikatnych „slip dresses” lansowanych w latach 90 – tych. Na wybieg Calvina Kleina powracają legendarne, minimalistyczne sukienki zaprojektowane w 1994 roku. Celine proponuje ich awangardową wersję, natomiast siostry Mulleavy z Rodarte do jedwabnych halek dodają czarne koronki. Zwrot w stronę dawnych czasów przeżywają również marki bieliźniane, które zamiast usztywnianych biustonoszy proponują dawne koronkowe, nieusztywniane staniki. Popularność koronek wzrasta, natomiast marki, które je produkują, np. „God Save Queens” czy „Lana Nguyen” przeżywają zatrzęsienie. Buduarowy trend warto przetestować w Walentynki.

Alexander McQueenHistorycyzm, Fot.: Alexander McQueen

Historyzm

Nieistotne, czy podoba ci się epoka elżbietańska, wiktoriańska czy może styl Marii Stuart, ważne żeby było historycznie i romantycznie. Prekursorem trendu jest Sara Burton z domu mody Alexander McQueen, która sięgając do korzeni marki, postanowiła zainspirować się historią samego założyciela. Przodkowie McQueena zajmowali się pozyskiwaniem szlachetnych tkanin w XIX wiecznej protestanckiej Anglii, dlatego przy projektowaniu wiosennej kolekcji użyto tylko materiałów najwyższej jakości. Satynowe i jedwabne suknie, koronki, pastele i luźno spięte włosy przywodziły na myśl bohaterki z powieści Jane Austen czy serialu „Downton Abbey”. Muzą Sary Burton była królowa Victoria, znana z zamiłowania do pastelowych, różowych odcieni. Giles Deacon w swojej kolekcji przenosi się do baroku, z jednej strony proponując jasne, satynowe, obszerne suknie wyszywane drogimi kamieniami, natomiast z drugiej mroczne, czarne stroje przypominające kostiumy złej czarownicy z bajki „Śpiąca królewna”.

BalenciagaPo prostu biel, Fot.: Balenciaga

Po prostu biel

„Simply white” to według Benjamina Moore'a kolor roku 2016. Alexander Wang swoją ostatnią kolekcję dla Balenciagi szyje tylko i wyłącznie w tym odcieniu, składając niejako hołd tej niewinnej barwie. Biel jest doskonałą alternatywą dla noszonej przez całą zimę przez większość kobiet czerni.

BalmainAfrykańskie inspiracje, Fot.: Balmain

Afrykańska podróż

W poszukiwaniu inspiracji projektanci docierają aż do odległych, afrykańskich plemion, skąd czerpią bogate palety barw i kroje. Valentino projektuje kolekcję nawiązującą do tradycyjnych strojów Masajów. Króluje czerń, która jest urozmaicana printami, frędzlami i naszyjnikami przypominającymi kości. Bardziej nowoczesną wersję afrykańskiego trendu prezentuje Olivier Rousteing w kolekcji dla Balmain.

ValentinoAfrykańskie inspiracje, Fot.: Valentino

Ubrania o intensywnych barwach są zestawione na zasadzie kontrastów. Dominuje głęboki pomarańcz i turkus, których dopełnieniem są fantazyjne naszyjniki, będące kluczowym elementem stroju Afrykanek. U obu projektantów nawet fryzury modelek są wystylizowane tak, aby uwiarygodnić strój.

AckermannOrient według Ackermann, Fot.: Ackermann

Orient

Kolumbijski projektant Haider Ackermann zwraca się w stronę Bliskiego Wschodu i tworzy własny gang. Dziewczyna Aladyna to kolejna propozycja z wiosennych wybiegów. W kolekcji znalazły się charakterystyczne dla projektanta kontrasty kolorystyczne, satyna i spodnie z obniżonym stanem. Modelki wystylizowane na członkinie orientalnego plemienia miały na głowach opaski z piór, które wraz z kolorowymi smugami dymu na wybiegu tworzyło zmysłową atmosferę. Powyższy trend to dobra wiadomość dla wszystkich miłośniczek bluzek odkrywających brzuch, ponieważ „crop top” będzie silnym trendem również nadchodzącego sezonu. W celu poszukiwania orientalnych inspiracji koniecznie zobaczcie film Jima Jarmuscha „Tylko kochankowie przeżyją”, a także obrazy Jean Leon Gerome'a.

Jaki jest twój ulubiony trend?

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.