/hamag/assets/otwarcie-jpg-6260.jpeg

Moda na rodzimym poletku

WEAVE, MISBHV, SI-MI, Kas Kryst, czyli nietuzinkowe kolekcje polskich marek.

Data publikacji: 30.11.2016
Idziemy na zakupy. Cel: poznać, polubić, kto wie – może nawet kupić kilka rzeczy młodych polskich projektantów.

Jest w czym wybierać. Na szczęście od czasu do czasu (nawet częściej) pojawia się ktoś, kto oprócz sieciówkowej karmy, którą znaczna część z nas się żywi, pokusi się o coś, co nie przypomina najnowszej Balenciagi. Chociaż…? Tak czy inaczej, chce czegoś nowego, stworzonego w mniejszej ilości, lepszego jakościowo, swoistego Made in Poland. Włączam przeglądarkę Google i… Pojawia się problem. Jak w gąszczu nazw i nazwisk znaleźć, a przede wszystkim wybrać te „właściwe” – interesujące i atrakcyjne cenowo rzeczy?

Kas Kryst

Marka, którą pokochać można już za same kampanie. Każdy sezon to stylowa opowieść w formie zdjęć, których nie da się, a wręcz nie można, przestać oglądać. Kolekcja na sezon jesień/zima 2016 to estetyczny miks dwóch ulubionych przez projektantkę dekad, czyli lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, doprawiona szczyptą lat siedemdziesiątych. I tak obok błysku w postaci srebrnych matowych cekinów, pojawiły się bluzy z kapturem, kurtki na zamek do złudzenia przypominające bluzy od dresu, puchowa kurtka i kamizelka oraz charakterystyczne dla stylu lat 70. spodnie typu dzwony, lansowane w tamtych czasach m.in. przez członków zespołu ABBA.

Paletę kolorystyczną obok flagowej czerni, której w kolekcji jest sporo, uzupełniają srebro, złoto, granat i biel. W bieli zostały odszyte najbardziej odjazdowe ze wszystkich spodni, jakie znalazły się w tej kolekcji, bo nie dość, że swoją formą przypominają dzwony, to jeszcze ozdobione zostały pionowymi pasmami falban. Biorąc pod uwagę zbliżające się mrozy, można śmiało zainwestować we wszelkiego rodzaju kurtki (np. podszytą futerkiem), albo w czarny wełniano-kaszmirowy płaszcz z pięknymi rozłożystymi klapami, dzianinowe pulowery lub bawełniane bluzy. Od razu robi się cieplej.

Fot. Daniel Jaroszek

Fot. Daniel Jaroszek

SI-MI x Joanna Horodyńska

Nie twierdzę, że „podstawowa” oferta marki jest mało ciekawa, ale to za sprawą kapsułowych kolekcji sygnowanych nazwiskiem Joanny Horodyńskiej mówi się o marce dużo i często. A przynajmniej w samych superlatywach. Druga z kolei minikolekcja znanej stylistki i fashionistki, która jak powszechnie wiadomo, jeśli chodzi o modę to niczego się nie boi, przy okazji nowego sezonu i kolejnej szansy stworzenia czegoś swojego, wraz z zespołem projektowym wzięła na warsztat lateks i falbany. Tak powstały lateksowe legginsy, marynarka ozdobiona na rękawach falbanami, minispódniczka, a także beret. Nie zabrakło elastycznych dzianin, z których wykonano sukienki z pęknięciami na ramionach, ekologicznych skór, sztucznego futra i tiulu. „Addicted to Love”, bo taką nazwę nosi ów kolekcja, to nie tylko uzależnienie od miłości lub jak kto woli – mody. To również uzależnienie od muzycznych hitów, a w szczególności przebojów lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Pudrowo różowe futro „Billie Jean” czy lateksowa marynarka „Beat It”, to klasyki Michaela Jacksona, krótka czerwona sukienka „Girl On Film” to jeden z najbardziej rozpoznawalnych utworów zespołu Duran Duran, zaś obcisła mała czarna „Addicted To Love” to jeden z dorobków Roberta Palmera, a także stylistyczna oś sesji promującej całą kolekcję. Nie wierzycie? Tylko posłuchajcie.

Fot. Maciej Nowak Studios

Fot. Maciej Nowak Studios

Fot. Maciej Nowak Studios

MISBHV

Złośliwi mogliby powiedzieć, że to takie spolszczone Vetements. Prawdę mówiąc, mieliby w tym trochę racji, bo podobieństw jest kilka, nie ma co do tego żadnych złudzeń. Jedno jest jednak pewne – inspirowane czy inspirowane – wygląda bardzo dobrze. W kolekcji na sezon jesień/zima 2016 królują skórzane kurtki, futra, bluzy z kapturem, płaszcze (na szczególną uwagę zasługuję ten wykonany z lekkiego winylu) i dzwony w wersji ‘woda w piwnicy’. Całość przywodzi na myśl lata 90., młodzieńcze chwile buntu, a także nielubiane przez wielu – lekcje WF. Jest prosto, konkretnie i bardzo cool. MISBHV oprócz linii damskiej, strojów kąpielowych i akcesoriów – w tym sezonie prym wiodą czapki z daszkiem, piny, szaliki oraz skórzane chokery – posiada linię męską, będącą lustrzanym odbiciem tej przeznaczonej dla kobiet.

Zdjęcia via www.misbhv.pl

Zdjęcia via www.misbhv.pl

Zdjęcia via www.misbhv.pl

Coś na dobry początek

WEAVE, czyli kolektyw mody założony przez Magdalenę Libuch – Zdrojewską, swoją premierę miał niespełna miesiąc temu. „Labour of love”, pierwsza kolekcja marki, to zbiór trzydziestu sylwetek skierowanych do dojrzałych kobiet. Ta moda przykuwa oko i zachęca do poznania całej oferty. Zwłaszcza obłędnych kamizel, t-shirtów z haftami autorstwa Brytyjki Jacky Puzey, fraków o uwspółcześnionej formie uszytych z aksamitu, bomber jacket, satynowych bluzek i koszul, a także kimonowych żakietów czy spodni typu culottes z wiązaniem w talii. Jednym słowem – jest w czym wybierać. Nie pozostaje nic innego jak życzyć zespołowi WEAVE powodzenia i z cierpliwością czekać na następną kolekcję.

Zdjęcia via www.madebyweave.com

Zdjęcia via www.madebyweave.com

Zdjęcia via www.madebyweave.com

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.