/hamag/assets/otwarcie-jpg-10003.jpeg

Moda na busz, czyli o depilacji bikini

Jak dbać o owłosienie intymne w okresie letnim, gdy całkowita depilacja odchodzi do lamusa?

Data publikacji: 20.06.2017
Całkowita depilacja włosów łonowych to fenomen, który na dobre rozgościł się pod koniec lat 90. XX wieku. Owłosienie intymne zaczęto wtedy określać jako „nieczyste” i nieporządne, a salony oferujące depilację brazylijską i Hollywood zaczęły wyrastać jak grzyby po deszczu. Co ciekawe, fenomen ten był ściśle powiązany z rosnącą modą na... cunnilingus i zwrot ku kobiecej przyjemności seksualnej. Pełną depilację promowano więc jako coś, co miałoby zachęcić partnera do częstszego seksu oralnego. Okazuje się jednak, że coraz więcej osób preferuje bardziej naturalny wygląd, zarówno na co dzień, jak i w sypialni.

System Jo, Neutralny krem do golenia

Hairstoria lubi się powtarzać

Obecnie historia intymnej depilacji zatoczyła koło. Od kilku lat powoli wracamy do trendu au naturel, pozwalając włosom rosnąć dziko niczym angielski ogród i oswajając się z myślą, że kobiety naprawdę nie są naturalnie łyse między nogami. Powodów takiego stanu rzeczy jest co najmniej kilka. Po pierwsze, odkryto ścisły związek pomiędzy całkowitą depilacją a powracającymi infekcjami intymnymi. Owłosienie łonowe od zarania dziejów pełniło funkcję ochronną najdelikatniejszych miejsc ludzkiego ciała, więc pozbywanie się ich, w szczególności u osób ze skłonnościami do infekcji, rzeczywiście może stanowić zagrożenie dla zdrowia. Kończymy więc z mitem, że tylko pełna depilacja jest higieniczna. Po drugie, sytuacja ekonomiczna.

Po oszacowaniu kosztów regularnego woskowania lub całkowitej depilacji laserowej oraz ewentualnego leczenia powikłań zdrowotnych, robiła się z tego naprawdę spora suma, która zwyczajnie nie mieściła się w budżecie wielu kobiet. Po trzecie, zaczęto uważać zachowanie owłosienia jako akt nie tylko prozdrowotny, ale i polityczny, sprzeciw wobec opresyjnych kanonów piękna i konieczności ciągłego poprawiania i dyscyplinowania ciała.

Ultimate Personal Shaver

Depilacja bikini?

Obecnie coraz więcej celebrytek wyraża poparcie dla zaprzestania pełnej depilacji i powrotu do naturalnego owłosienia łonowego, zabierając ważny głos w dyskusji o oczekiwaniach wobec kobiet i promując ciałopozytywność, czyli akceptację dla ciała takiego, jakim jest – również z rosnącymi włosami. Wśród nich znalazły się m.in. Lady Gaga, Gwyneth Paltrow i Emma Watson. Watson podzieliła się nawet swoim specjalnym rytuałem pielęgnacyjnym – okazało się, że aktorka i aktywistka regularnie sięgają po Fur Oil – olejek nawilżający i zmiękczający włosy łonowe. Produkty Fur Oil doskonale sprawdzą się u tych osób, dla których jedyną przeszkodą w zachowaniu owłosienia intymnego jest jego szorstkość.

Fur Oil

Modne futerko

Naturalne owłosienie nie musi oznaczać mniej zabawy – wprost przeciwnie! Choć coraz więcej kobiet decyduje się zostawić swoje włosy łonowe we względnym spokoju, nie oznacza to bynajmniej, że z odejściem mody na całkowitą depilację woskiem lub laserem, w ruch nie idą trymery oraz inne akcesoria pozwalające nadać intymnej fryzurce pożądany kształt, np. wzorniki Ladyshape w połączeniu z trymerem Ultimate Personal Shaver. Do łask powróciło więc stylizowanie włosów łonowych, z farbowaniem włącznie.

Betty Beauty Color, Farby do włosów łonowych

W sezonie letnim dużą popularnością cieszą się koloranty do owłosienia intymnego, które oferuje m.in. marka Betty Beauty – dzięki nim można nie tylko kolorystycznie dopasować dół do góry, ale też dać wyraz swojej niepokornej i żądnej przygody naturze. Co ciekawe, farby od Betty Beauty można z powodzeniem stosować do farbowania włosów pod pachami, czyli zabieg, który doskonale wpisuje się w letni, festiwalowy klimat.

Chloey Mackey via Instagram

Produkty, które pozwalają zadbać o siebie intymnie

Producenci kosmetyków erotycznych również podążają za trendami. To nie przypadek, że właśnie w okresie wiosenno-letnim, czyli sezonie na bikini i częstsze eksponowanie ciała, na rynku pojawiło się coraz więcej produktów dedykowanych pielęgnacji intymnej. Wśród nich znalazły się m.in. spreje do ciała (w tym genitaliów) z afrodyzjakami i feromonami marki Dona, płyn do higieny intymnej nie wymagający użycia wody, Zini Solution Absolute Clean, czy neutralny krem do golenia całego ciała Total Body Shave od System Jo. Wybierając intymne kosmetyki, naprawdę warto sięgać po sprawdzone marki i produkty dedykowane tym rejonom ciała – z reguły są one skomponowane tak, aby współgrały z pH, a składniki nie wywoływały podrażnień.

Ladyshape

Cielesność to nie powód do wstydu

Warto czasem zastanowić się, z ilu rzeczy i przeżyć zdarzyło się nam zrezygnować z powodu nieogolenia się tu i ówdzie. Posiadanie owłosienia nie powinno u nikogo powodować dyskomfortu, zniechęcać do założenia kostiumu kąpielowego i pójścia na plażę czy ograniczać w kolekcjonowaniu doświadczeń. Publiczne pokazanie włosów rosnących w innych miejscach niż na głowie nie powinno być aktem odwagi, a normą. Być może właśnie trend zabawowy – farbowanie i wycinanie wymyślnych wzorków lub zwrócenie się ku pielęgnacji zamiast karczowania, będzie tym, co pozwoli nam oswoić się z owłosieniem intymnym w przestrzeni publicznej, a co za tym idzie – z różnorodnością w duchu body-positivity?

Depilacja ciała to przecież nie konieczność, a wybór. Warto więc wybrać za siebie.  

:)

 

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.