/hamag/assets/big-jpg-3418.jpeg

Szczoteczka do twarzy – jaką wybrać?

Soniczną, ultradźwiękową, z włosiem czy z silikonu. Jaka szczoteczkę do twarzy wybrać?

Data publikacji: 11.07.2016
Producenci proponują coraz większy wybór szczoteczek do twarzy. Ich popularność nie słabnie już od dłuższego czasu, co może wskazywać na to, że nie jest to tylko przelotny trend. Użytkowniczki chwalą sobie ich długotrwałe działanie i natychmiastowy efekt. Przed zakupem warto zrobić rozeznanie, aby wybrać szczoteczkę idealnie dobraną do własnych preferencji.

Po pierwsze – technologia!

Najważniejszą sprawą pozostaje technologia, jaką zastosowano w danym urządzeniu. System to serce szczoteczki mający wpływ na skuteczność działania i bezpośrednio na naszą skórę. Najprostszym mechanizmem jest chyba układ rotacyjny zastosowany w szczoteczkach z niższej półki cenowej, który polega na klasycznym wprawianiu w ruch włosia. Jest to lepszy sposób niż typowo manualne działanie, złuszcza naskórek i oczyszcza skórę, ale nie dociera aż tak głęboko jak sprzęty z technologia soniczną. Ta opiera się na wytwarzaniu fal dźwiękowych, które mają o wiele mocniejsze i bardziej dogłębne działanie. Za pośrednictwem włosia lub silikonowych wypustek pulsacje (w niektórych modelach aż 8 000 razy na minutę) pobudzają skórę do produkcji kolagenu, złuszczają martwy naskórek, ujędrniają ją i oczyszczają.

Szczoteczki wykorzystujące fale soniczne są o wiele szybsze niż te rotacyjne czy manualne. Na rynku można spotkać także modele, które proponują stymulacje mięśni w terapii faradycznej za pomocą impulsów elektrycznych lub mikroprądów. Kolejnym popularnym rozwiązaniem są fale ultradźwiękowe, które emitują dźwięki posiadające tak dużą częstotliwość, że są dla nas niesłyszalne. Ich wykorzystanie w kosmetyce jest bardzo szerokie. Pozwalają na przykład na zmiękczenie naskórka, poprawienie krążenia oraz pH skóry, wykazują także działanie bakteriobójcze.

Po drugie – końcówki

Szczoteczki do twarzy to sprzęt codziennego użytku. Ważne jest, jak często trzeba wymieniać ich końcówki – warto to sprawdzić przed zakupem, bo może okazać się, że będzie to spory wydatek. Większość producentów dba o nasze portfele i stosuje innowacyjne technologie, które znacznie prolongują okres użytkowania danego modelu. Na rynku pojawiły się produkty w całości wykonane z silikonu, których w ogóle nie trzeba wymieniać.

Kolejne istotne zagadnienie to rodzaj samych końcówek oraz ilość wymiennych nakładek oferujących rozmaite efekty i zastosowania. I tak, większość producentów proponuje uniwersalną końcówkę do tradycyjnego oczyszczania skóry. Jej zadaniem pozostaje zmycie zanieczyszczeń, które pojawiły się na naszej twarzy po czynnie spędzonym dniu w pracy, na uczelni czy na wolnym powietrzu. Bywa, że do zestawu dołączona jest końcówka twardsza, stosowana do złuszczenia skóry, czyli bardziej dogłębnego procesu. Ale na tym nie koniec. Często można spotkać się z końcówką do oczyszczania porów, która pomaga pozbyć się mało estetycznych zaskórników. Niekiedy producenci dołączają do kompletu końcówki do skóry wrażliwej, które są miękkie i delikatniejsze niż te klasyczne.

Po trzecie – dodatkowe funkcje

Aby wyróżnić się spośród tak mnogiej konkurencji, producenci coraz częściej w najlepszych modelach dokładają elementy, które podbijają atrakcyjność danej szczoteczki. Niektóre produkty wyposażono w funkcje depilacji małych włosków, które często pojawiają się na twarzy. Taka końcówka wyłapie nawet te mające około 0,02 milimetra! Dzięki wykonywaniu kilkaset ruchów na sekundę są skuteczne i precyzyjne, a ich działanie daje wytchnienie nawet do kilku tygodni.

Kolejnym novum jest wykorzystanie niebieskiego światła led, które dobrze sprawuje się w walce z trądzikiem i zapchanymi gruczołami łojowymi. Gruczoły łojowe bardzo często blokują mieszek, co powoduje .rozwój bakterii. Światło niebieskie niszczy je i dzięki temu uwalnia skórę od męczącego trądziku. Diody emitujące światło niebieskie są bezpieczne, ale tylko w przypadku przetłuszczającej się skóry.

Po czwarte – odmładzanie

Funkcja opóźniająca efekty starzenia daje idealne wykończenie codziennej pielęgnacji. Dobrze jest połączyć regularne oczyszczanie z jednoczesnym odmładzaniem skóry. Jak już działać, to na całego! Czasami wiąże się to z większym wydatkiem, ale efekty mogą być naprawdę zadowalające… Najczęściej są to te modele, które posiadają opcję masowania. Czasami bywa to masaż wspierający procesy oczyszczania i dający naszej skórze prawdziwy relaks.

Jednak pamiętajmy – każdy masaż pobudza naczynia krwionośne i poprawia ukrwienie twarzy. Warto jednak doczytać, czy dane urządzenie gwarantuje odmładzanie skóry, czyli tak zwany anti-aging. W wielu modelach są to dodatkowe nakładki, w niektórych wystarczy zmienić tryb działania szczoteczki.

Po piąte – dodatkowe wyposażanie

Przy wyborze idealnego modelu szczoteczki do twarzy, warto przypatrzeć się, w jaki sposób producent dba o komfort użytkowania sprzętu. Wiele dodatkowych elementów, może sprawić że oczyszczanie stanie się jeszcze przyjemniejsze. A skoro zabieg wykonywany jest codziennie, dobrze jest mieć z niego frajdę! Ciekawym rozwiązaniem jest minutnik , który zastępuje stoper. To bardzo wygodna rzecz, eliminująca nerwowe spoglądanie na zegarek oraz gwarantująca wykonanie zabiegu w dokładnie zaplanowanym czasie.

Kolejnym zmyślnym patentem jest wodoodporność urządzenia pozwalająca na stosowanie szczoteczki zarówno na sucho, jak i na mokro, co znacznie wzmacnia wygodę i mnoży ilość zastosowań. Zdarza się, że do zestawu dołączone jest podświetlane lusterko, które pozwala na dokładne obejrzenie naszej cery uraz etui ułatwiające przenoszenie sprzętu z miejsca na miejsce. Sprawdza się szczególnie wtedy, gdy często podróżujemy, a nie chcemy rozstawać się na dłużej z naszą szczoteczką! W tym wypadku idealnym rozwiązaniem będzie także opcja zasilania akumulatorowego, która uniezależni nas od gniazdka elektrycznego!

Zobacz także

Małe AGD do higieny i pielęgnacji / #Recenzja

classic-jpg-12009

Lokówka Philips StyleCare Prestige BHB876 – test

Philips StyleCare Prestige BHB876 to lokówka dla kobiet, które nie są mistrzyniami w kręceniu loków, a lubią je mieć na głowie.

Małe AGD do higieny i pielęgnacji / #Recenzja

classic-jpg-11687

AGD w domowej "kosmetyczce" – moje hity

Suszarka, szczotka prostująca, lokówka, depilator, szczoteczka do twarzy – jest ich sporo na rynku. Jakie modele znalazły się w mojej szafie?

Małe AGD do higieny i pielęgnacji / #News

beurer-fc-100-classic-jpg-9990

Beurer FC 100 – profesjonalna pielęgnacja cery w domu.

FC 100 firmy Beurer to urządzenie do mikrodermabrazji, czyli rewitalizującego złuszczania naskórka.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.